مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب شیراز گفت: مصرف آب در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 03 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:بهمن بهروزی افزود: روند شیوع ویروس کرونا، گرمای هوا و استفاده بیشتر مردم از کولرهای آبی در شیراز بر روند افزایش مصرف آب در سال جاری تاثیرگذار بوده است.

مردم از سایبان برای کولرها استفاده کنند


وی از مردم خواست حتما برای کولرهای آبی سایبان پیش بینی و شناورهای کولر را بررسی و پوشال‌های آن را تعویض کنند.

بهروزی بیان کرد: یک کولر در حالت عادی اگر روزی ۱۶ تا ۱۷ ساعت روشن باشد حدود ۲۲۰ لیتر مصرف آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: بخش عمده‌ آب مصرفی شهروندان به سمت کولرها می‌رود که از آنان درخواست داریم برای کولرهای خود سایبان درست کنند تا مصرف کولر آنان تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

استفاده از پمپ غیرمجاز عامل افت فشار آب


بهروزی استفاده از پمپ غیرمجاز در شبکه آبرسانی را یکی از عامل‌های اصلی افت فشار آب در برخی نقاط شیراز دانست و افزود: این پمپ ها در شبکه آبرسانی خلل ایجاد می کنند و باعث می‌شوند افرادی که در خانه خود از پمپ استفاده نمی‌کنند از آب بهره‌مند نشوند.
وی ادامه داد: تا کنون یکسری از پمپ‌های غیرمجاز شناسایی و جمع آوری و صاحبانشان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: اگر مردم یک مخزن بعد از کنتور آب بگذارند و پمپ را به مخزن وصل کنند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما نباید پمپ را بعد از کنتور نصب کنند.

صرفه‌جویی و گزارش شکستگی در شبکه آب مدنظر مردم باشد


بهروزی با بیان اینکه آب به اندازه کافی وجود دارد و همه ظرفیت ها در این زمینه بکار گرفته شده است، افزود: مردم ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، گزارش شکستگی در شبکه‌ آبرسانی را به شرکت آب و فاضلاب شیراز گزارش دهند.
وی ادامه داد: کلانشهر شیراز را به پنج منطقه تقسیم و در هر منطقه یک اداره اتفاقات مستقر کردیم که موضوعات را پیگیری می‌کنند و تمام تلاش ما این است که کمترین مشکل برای شهروندان به وجود بیاید.

جیره‌بندی در آب نداریم، مشکل قطعی شبکه است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز همچنین در مورد قطعی چند ساعته آب در برخی از مناطق این شهر گفت: قطعی ممتد آب نداریم اما در برخی نقاط ممکن است آب با افت فشار مواجه شود یا در برخی مناطق مشکل قطعی شبکه وجود دارد که اصلاح لازم صورت گرفته است.

پارسال مخازن آب خالی بود، امسال پر است


بهروزی با بیان اینکه از ۲۴ تیرماه ظرفیت جدید ۷۵۰ لیتر آب بر ثانبه به شبکه آبرسانی شیراز اضافه شد، افزود: سال گذشته در زمان مشابه کنونی، اکثر مخازن ذخیره آب شیراز خالی بودند اما در حال حاضر مخازن شیراز از جمله مخزن ۴۰ هزار لیتری میانرود که یک مخزن شاخص است، در بهترین وضعیت خود قرار دارند.
وی ادامه داد: بخش عمده از قطعی‌ها به دلیل شکستگی‌ها در شبکه و امثال آن است اما قطعی ممتد و جیره‌بندی در هیچ نقطه‌ای نداریم.
شیراز بیش از ۷۴۵ هزار مشترک آب دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار