مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گزارش شده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که گردشگران به‌عنوان عامل انسانی نسبت به موارد طبیعی، بیشتر ایجاد حریق می‌کنند و عده‌ای با بی‌احتیاطی، اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت کرده و آن را فدای درست کردن کباب و از خاموش شدن آن هم مطمئن نمی‌شوند که همین امر عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌هایی بوده که ما این روزها شاهد آن هستیم
کد خبر: ۸۸۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 03 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آتش‌سوزی‌ پدیده شومی است که بسیاری از منابع طبیعی و پوشش گیاهی استان را تحت تاثیر قرار داده و در کنار آن، جان تعدادی از مردم را نیز گرفته است. در این میان در کنار دلایلی چون بارندگی‌ و رشد علوفه‌های مرتعی و گیاهان یک‌ساله که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهند، خطاهای انسانی و بی‌مبالاتی عده‌ای نیز بر افزایش میزان آتش‌سوزی‌ها دامن زده است. به گونه‌ای که به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس، ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه رخ می‌دهد.

حمید ظهرابی با اشاره به اینکه امسال به دلیل افزایش تعداد آتش‌سوزی‌، سال بسیار بدی را تا به امروز تجربه کرده‌ایم اظهار داشت: بارندگی‌ امسال منجر به رشد علوفه‌های مرتعی و گیاهان یک‌ساله و افزایش رویش‌های طبیعی، سبب شد پتانسیل ایجاد حریق در مناطق افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گزارش شده است، افزود: این امر نشان می‌دهد که گردشگران به‌عنوان عامل انسانی نسبت به موارد طبیعی، بیشتر ایجاد حریق می‌کنند و عده‌ای با بی‌احتیاطی، اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت کرده و آن را فدای درست کردن کباب و از خاموش شدن آن هم مطمئن نمی‌شوند که همین امر عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌هایی بوده که ما این روزها شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس تاکید کرد: از مردم تقاضا دارم از روشن کردن آتش در طبیعت بپرهیزند و در صورت روشن کردن، نسبت به خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

ظهرابی با اشاره به اینکه در موضع اطفای حریق در سطح کشور و استان، شاهد تلفات جانی بوده‌ایم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ نفر در سطح کشور و یک نفر در استان فارس در موضع اطفای حریق جان خود را از دست داده‌اند که این اتفاقات ناگوار در گرو بی‌مبالاتی و بی‌احتیاطی عده‌ای بوده که آتش‌ به‌ جان طبیعت می‌اندازند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت آگاه‌سازی مردم و مشارکت آن‌ها در پیشگیری از این معضل، از ایجاد کار‌گروهی جهت تهیه دستورالعملی مبنی بر نحوه مشارکت مردم در رعایت نکات ایمنی، آموزش و اطلاع‌رسانی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اینفوگرافی را در شبکه مجازی نیز پیگیری کرده‌ و تلاش می‌کنیم از طریق آموزش و جلب مشارکت مردم از این نوع آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کرده‌ و آن‌ها را به حداقل برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار