مجموعه سلامت فارس برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ در فصل پاییز اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۸۸۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و سی و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، از آمادگی همه مجموعه بهداشت و درمان استان فارس برای مقابله با گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ در فصل پاییز خبر داد.

او با توجه به موضوع شیوع بیماری آنفلوآنزا در فصل پاییز و زمستان؛ آماده سازی تخت‌های مجزا، گسترش آموزش‌های عمومی در این زمینه، هماهنگی و همکاری با مسئولان مرتبط، تقویت و آماده سازی مراکز ۱۶ ساعته و افزایش تعداد آن در سطح شیراز و استان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین بر آموزش و ارتقای سطح آمادگی پزشکان خانواده، پزشکان مستقر در مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا و بیمارستان ها، کارورز پزشکی و دستیاران داخلی و اطفال در خصوص کروناویروس و بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد.

لطفی در این نشست ضمن بررسی مصوبات نشست‌های پیشین، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

او با اشاره به هفته جهانی شیر مادر و برخی نگرانی‌ها نسبت به شیردهی در دوران کرونا و یا خطر ابتلا به کروناویروس در دوران بارداری، گفت: مادران می‌توانند پرسش‌های مربوط به سلامت خود و نوزاد را با کارشناسان سامانه ۴۰۳۰ و ۱۸۱۹ مطرح کنند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف مانند فرآیند‌های دارویی، واکسیناسیون، زیرساخت‌های آزمایشگاهی، دوره‌های آموزشی دانشجویان و دستیاران، بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا، تجهیزات و امکانات، فعالیت بخش‌های اطفال، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان، انجام تست‌های کروناویروس، نوبت کاری پزشکان و کارکنان ارائه کردند.

همچنین تزریق ضروری واکسن آنفلوآنزا برای گروه هدف شامل کودکان زیر ۶ سال، مادران باردار، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، تشابه‌های علائم بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹، تریاژ بیماران، حفظ سلامت کارکنان بهداشت و درمان، از دیگر مطالب مطرح شده از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در نشست امروز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار