عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگرچه وزارت تعاون بانک اطلاعاتی خوبی دارد اما این بانک نیازمند به‌روزرسانی است چراکه اکنون بسیاری از افراد در دهک‌های بالا به دهک متوسط و متوسط‌ها به ضعیف و ضعیف‌ها به زیر خط فقر رسیده‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محسن علیزاده بر ضروت یکپارچه سازی بانک های اطلاعاتی جهت شناسایی اقشار کم درآمد و بهبود معیشت آن‌ها تاکید کرد و گفت: از آنجا که بانک اطلاعاتی سازمان‌های حمایتی با بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا ثبت احوال همخوانی دقیقی ندارند باید برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی یکپارچه، علاوه‌بر دریافت اطلاعات از نهادهای حمایتی، میزان درآمد اقشار مختلف جامعه را نیز مدنظر قرار داد چراکه بسیاری از افراد نیازمند، در زیرمجموعه هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانک اطلاعاتی خوبی دارد اما این بانک نیازمند به‌روزرسانی است چراکه اکنون بسیاری از افراد در دهک‌های بالا به دهک متوسط و متوسط‌ها به ضعیف و ضعیف‌ها به زیر خط فقر رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه خلاء اطلاعاتی مانع از تدبیر و برنامه‌ریزی درست برای جبران خسارت اقتصادی وارده به مردم شده است، افزود: همچنین اگرچه درخصوص بیکاری افراد سازوکار قانونی مانند پرداخت بیمه بیکاری و... وجود دارد اما افرادی -که تحت پوشش هیچ نوع بیمه و صندوق بیمه بیکاری نیستند- چه‌طور شناسایی و حمایت خواهند شد؟ لذا دولت در شناسایی این افراد و جبران خسارات وارده به آن‌ها به مشکل خورده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تنها راه‌حل اساسی و زیربنایی برای حل مشکل شناسایی دهک های آسیب پذیر و ضعیف جامعه را ایجاد بانک اطلاعاتی از تک تک افراد کشور، در مواردی همچون میزان درآمد، نوع اشتغال و... دانست و افزود: دولت‌ها با وجود پیاده کردن برنامه‌هایی مانند پرداخت یارانه‌های نقدی به جمعیت گسترده‌ای از کشور، برای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع اقدام عملی نکرده‌اند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار