امام جمعه کامفیروز با اشاره به شیوع کروناویروس و ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی برای مقابله با این بیماری، تاکید کرد که تنها مرکز درمانی فعال در این بخش، پاسخگوی نیاز جمعیت این منطقه نیست و مسئولان باید قبل از آنکه دیر شود، چاره‌ای عاجل برای حل این مشکل بیندیشند.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 01 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام تقی‌زاده ضمن بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) در بخش کامفیروز، با اشاره به شرایط خاصی که بیماری کووید ۱۹ بر کشور حاکم کرده راجع به مسئله‌ی سلامت اجتماعی گفت: چند ماه اخیر شاهد هجوم ویروس خاصی به اقصی نقاط جهان من جمله کشور عزیزمان ایران بوده‌ایم که متاسفانه توانسته تاکنون قسمت قابل توجهی از مرگ و میر را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کامفیروز، تقی‌زاده یادآور شد: آنچه که تا این لحظه سازمان بهداشت جهانی و متخصصین برای مقابله با این ویروس بدان دست یافته‌اند، رعایت نکات بهداشتی است. لذا بنده در همینجا حسن استفاده را کرده و به مسئولین محترم خاطر نشان می‌کنم که زیر ساخت‌های بهداشتی بخش کامفیروز ضعیف بوده و یارای مبارزه با چنین بیماری بی‌رحمی را ندارد.

امام جمعه کامفیروز گفت: تنها بیمارستان این بخش که باید پاسخگوی نیاز قریب به ۴۰ هزار نفر جمعیت باشد، با این امکانات ناچیز و بسیار محدود قطعا جوابگو نخواهد بود.

او ادامه داد: این بیمارستان به قدر کفایت از پزشک متخصص و پرسنل درمانی و پرستاری و بهداشتی برخوردار نیست و بعضی خدمات در آن تنها در ساعاتی خاص ارائه می‌شود.

تقی‌زاده از مسئولان درخواست کرد تا قبل از اینکه دیر شود، برای رفع مشکلات این مرکز اقدامی عاجل انجام دهند و گفت: خارج از ساعاتی که این مرکز خدمات ارائه می‌دهد، بیماران باید برای معالجه مسیری ۶۰ کیلومتری را تا شهر بیضا طی کنند.

وی همچنین با اشاره به ۵ مرداد و سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی، گفت: شعار امسال به مناسبت این روز شامل سه بخش مهم است «ایران قوی، همبستگی ملی، سلامت اجتماعی» و هر بخش نیاز به تبیین خاص خود را دارد.

تقی‌زاده در مورد بخش اول این شعار گفت: بی‌شک یگانه عامل امنیت هر کشوری در این منطقه‌ی پر حادثه‌ی خاورمیانه قوت و قدرت آن کشور است.

او ادامه داد: ایران اسلامی در سال‌های اخیر با اتکاء بر دانش بومی خود و اعتماد به جوانان، از لحاظ نظامی قادر به تولید سلاح‌ها و امکاناتی شده که احتمال جنگ و حمله‌ی نظامی به کشور عزیزمان را تقریبا به صفر رسانده و در زمینه‌ی تکنولوژی هم پیشرفت‌هایی را رقم زده که تا حد بسیار زیادی ما را در مقابل تحریم‌های حداکثری و همه جانبه‌ی دشمنان مقاوم کرده است.

تقی‌زاده همبستگی ملی را عمود خیمه‌ی ایران قوی برشمرد و افزود: تا مردم یک کشور با هم همبستگی نداشته و در راه هدف واحد خود ایستادگی نکنند نه روی قدرت را خواهند دید، نه روی امنیت و نه روی پیشرفت.

امام جمعه کامفیروز گفت: قطعا اگر ما تمامی فضایل و ویژگی‌های خوبی را که می‌شود برای یک کشور پیشرفته تصور کرد، در یک خیمه قرار دهیم، عمود و ستون این خیمه همبستگی مردم آن جامعه محسوب می‌شود که قوام سایر نقاط مثبت کشور به آن است. الحمدلله تا امروز هم‌وطنان عزیز ما در برهه‌های مختلف و حوادث گوناگون این همبستگی را از خود نشان داده‌ و آن را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار