فرماندار شهرستان زرقان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه گازرسانی به روستاها و استاندارد سازی صنایع در زرقان به دنبال تبدیل این شهرستان به شهرستان پاک و سبز هستیم.
کد خبر: ۸۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 28 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:اسفندیار احمدی منش فرماندار شهرستان زرقان با اشاره به اینکه اصلی ترین مشکل این شهرستان در زمینه آلاینده‌های صنعتی بوده، بیان کرد: با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده در صدد رفع مشکلات واحدهای صنعتی در زمینه آلودگی‌های زیست محیطی هستیم.

او، با اشاره به جلسات برگزار شده با هیأت مدیره و مدیر عامل پالایشگاه بزرگ شیراز در خصوص اصلاح و استاندارد سازی در زمینه آلودگی محیط زیست تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان فرآیند تولید بنزین و گازوئیل اصلاح و آلایندگی به سطح مجاز می‌رسد.

احمدی منش در خصوص زمان رسیدن این پالایشگاه به حد مجاز آلایندگی، ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ این امر محقق می‌شود.

فرماندار شهرستان زرقان با بیان اینکه این پالایشگاه بزودی با تجهیز دستگاه‌های خریداری شده فعالیت خود را در زمینه تولید بنزین با سطح یورو ۴ مجاز آغاز می کند، افزود: این امر بی تردید در تاریخ شهرستان‌های فارس بی سابقه بوده و در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی شهر زرقان و استان‌های همجوار مؤثر است.

او، در خصوص فعالیت دیگر صنایع تولیدی و جلسات متعدد با مدیران صنایع شیمیایی سینا در فرمانداری و شورای اداری نیز اضافه کرد:در یکسال آینده سطح آلایندگی‌ها اصلاح و به سطح مجاز می رسد.

احمدی منش با اشاره به آلودگی‌های ناشی از گرد و خاک کارخانه کاشی حافظ در سطح زرقان، اظهار کرد: با تجهیز این کارخانه به دستگاه‌های جدید با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان تا شش ماه آینده مسئله آلودگی و گرد و خاک این کارخانه برطرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار