مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس عنوان کرد: یکی از مطالبات اصلی حوزه نماز جمعه در استان فارس، تکمیل مصلاها در سراسر این استان است.
کد خبر: ۸۷۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان شنبه چهارم مردادماه در نشستی خبری که به مناسبت گرامیداشت پنجم مرداد سالروز بزرگداشت اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: نیاز است که مصلاها در برخی شهرستان‌ها به‌سرعت ساخته شود تا اسکلت و سازه با گذشت زمان آسیب نبیند، از آن جمله‌ مصلاهای مرودشت، داراب، فیروزآباد، سروستان، خرامه، زاهدشهر فساو خشت کازرون که نیمه‌تمام‌ هستند و ۲۰ تا ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس افزود: ساخت مصلی در برخی شهرستان‌ها همچون اقلید و بیضا در همان پله اول متوقف شد، برخی شهرها هم مسجد، حسینیه و مهدیه خوبی داشتند که برای آن‌ها ساخت مصلی را در نظر نگرفتیم و در بعضی شهرها همچون لامرد و کازرون ساخت مسجد مصلی به اتمام رسیده است.

ملک‌مکان شعار هفته بزرگداشت نماز جمعه را در سال ۱۳۹۹ "ایران قوی، همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی" عنوان و بیان کرد: موضوع نماز جمعه، تبیین ظرفیت‌ها و آسیب‌شناسی آن در شورای اداری استان فارس تبیین شده است.

 

مدیر ستاد نماز جمعه شیراز: ستاد نماز جمعه در کشور وابسته به دولت نیست و از همین رو در فعالیت‌های خود نیازمند استفاده از ظرفیت خیرین و نیک‌اندیشان هستند.
احمد فخارزاده عمق‌بخشی و آگاه‌سازی مسلمانان را از اصول ستادهای نماز جمعه دانست و بر بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه نماز جمعه در فارس تاکید کرد.

وی گفت: گام‌های بلندی برای استفاده از ابزارهای نوین در مجموعه نماز جمعه برداشته شده است که از آن جمله باید از طراحی مرکز دیجیتال «آدینه» نام برد که به‌منظور فعالیت در فضای مجازی به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: جریان‌سازی فرهنگی از دستور کارهای مهم این ستاد به‌شمار می‌رود و هم‌اکنون ۴۲۰ نیرو و ۲۸ معاونت در این ستاد فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد نماز جمعه شیراز با اشاره به ایجاد میزگردهای پرسش و پاسخ در نماز جمعه، اظهار کرد: مطالبه‌گری در نماز جمعه جزو کارهای اساسی است و از این رو سفیران نماز جمعه در ۹۴ دستگاه اجرایی مشغول فعالیت‌اند.

فخارزاده ادامه داد: سفیران و رابطین نماز جمعه نیز در ۴۰۰ مسجد شیراز مشغول به کار هستند؛ افزون بر این رابطین در فضاهای آموزشی هم از مهرماه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۱۳ برنامه برای یک سال آینده در حوزه نماز جمعه و در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده است، افزود: برنامه باشکوهی نیز برای عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد که با همکاری ۲۰ دستگاه اجرایی صورت می‌گیرد.

تجلیل از ائمه جمعه فقید استان، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای مدافعین سلامت، تجلیل از پزشکان و پرستاران و مدافعین سلامت، تجلیل از بانیان رزمایش مواسات و همدلی و تجلیل از ائمه جماعات فعال در رزمایش مواسات و همدلی از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت نماز جمعه در فارس بوده است که از از ۲۸ تیرماه آغاز شده و تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد.

برچسب ها: مصلا ، فارس ، تکمیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار