معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس بیشترین شیوع این بیماری را در شهرستان‌های لارستان و خرم بید اعلام می‌کند و می‌گوید: به دلیل ازدواج‌های فامیلی و نبود مشاوره پزشکی قبل از ازدواج باعث شده در این شهرستان‌ها تعداد نوزادان مبتلا به کم بینایی و نابینایی گسترش یابد.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حمید گودرزی جمعیت نابینایان استان را با دیگر استان‌های کشور مقایسه می‌کند و ادامه می‌دهد: فارس به لحاظ جمعیتی چهارمین استان پرجمعیت در کم بینایی و نابینایی کشور است و سالانه به دلیل تصادفات شهری و همچنین برخورد اشیا در حین کار به این آمار افزوده می‌شود.

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس تاکید می‌کند: بیش از ۸۰ درصد اختلالات بینایی قابل‌پیشگیری است و در این مورد از هر پنج نفر از آنان چهار نفر می‌توانند با تلاش پزشکان و پیشگیری‌های به‌موقع از نعمت بینایی برخوردار شوند.

گودرزی اضافه می‌کند: توجه به روش‌های پیشگیری و ارائه خدمات مشاوره‌ای ژنتیکی پیش و پس از ازدواج به زوج‌های جوان به‌ویژه برای گروه‌های پرخطر شامل سالمندان و کودکان از دیگر موارد مقابله با نابینایی و کم‌ بینایی در فارس است.

وی بیشترین شیوع این بیماری را در شهرستان‌های لارستان و خرم بید اعلام می‌کند و می‌گوید: به دلیل ازدواج‌های فامیلی و نبود مشاوره پزشکی قبل از ازدواج باعث شده در این شهرستان‌ها تعداد نوزادان مبتلابه کم بینایی و نابینایی گسترش یابد.

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان فارس نابینایان و کم‌بینایان را انسان‌های بااستعدادی می‌داند و می‌گوید: با توجه به این‌که امروزه بیشتر نابینایان و معلولان فارس از سطح علمی بالایی در جامعه برخوردار هستند اما هنوز مسئولان و اکثر افراد جامعه آنان را کم‌توان می‌دانند و به دلیل نبود ضمانت اجرایی در قانون حمایت از معلولان، سهم ۳ درصدی جذب این افراد توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرایی نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار