مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با اشاره به اینکه در جنوب و شرق شیراز بیشترین کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر دیده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 53 پروژه کوچک و بزرگ آموزشی، پرورشی و ورزشی در حال احداث است که برای جبران کمبود فضای آموزشی در مهرماه 12 پروژه تحویل آموزش و پرورش می‌شود که بخش عمده‌ای از کمبود فضای آموزشی با این پروژه‌ها برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 25 July 2020

تابناک فارس به نقلاز تسنیم:سرافراز موصلی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان فارس 5.2 مترمربع است، اظهار داشت: سرانه آموزشی در استان فارس از مقدار اندکی از میانگین کشوری بیشتر است اما با سرانه استاندارد که 8 مترمربع است، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه استان فارس 80 هزار نفر دانش‌آموز دارد، گفت: مهاجرت‌های بی‌رویه و عواملی مانند خشکسالی و مسائل اقتصادی که سبب حاشیه‌نشینی شده موازنه جمعیت دانش‌آموزی در استان فارس را برهم زده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس افزود: در حال حاضر در کلانشهر شیراز و برخی از شهرستان‌های بزرگ کمبود فضای آموزشی وجود دارد و به تبع آن در برخی از مناطق روستایی فضاهای آموزشی با تعداد دانش‌آموز کم مورد استفاده است یا به طور کامل خالی شده است.

موصلی با بیان اینکه رفع کمبود فضاهای آموزشی در استان فارس ذیل سیاست‌های نوسازی مدارس است، بیان کرد: بر این اساس برنامه‌ مکان‌یابی را که مبتنی بر کار آمایشی است، آغاز کردیم که در آن وضعیت جمعیت دانش‌آموزی در 25 سال آینده و در افقی 50 ساله محاسبه می‌شود تا پروژه‌ها با توجه به آنالیز جمعیت دانش‌آموزی تعریف شود.

 

وی با اشاره به اینکه در جنوب و شرق شیراز بیشترین کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر دیده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 53 پروژه کوچک و بزرگ آموزشی، پرورشی و ورزشی در حال احداث است که برای جبران کمبود فضای آموزشی در مهرماه 12 پروژه تحویل آموزش و پرورش می‌شود که بخش عمده‌ای از کمبود فضای آموزشی با این پروژه‌ها برطرف می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه فضاهای هنرستانی است، عنوان کرد: در هر یک از مناطق چهارگانه شیراز یک هنرستان در حال احداث است.

موصلی با بیان اینکه توسعه فضاهای ورزشی از دیگر برنامه‌های نوسازی مدارس است، گفت: در هر منطقه آموزش و پرورش یک یا دو پروژه در حال احداث است که 2 واحد آن مهرماه تحویل آموزش و پروش می‌شود.

وی با اشاره به 600 پروژه فعال در استان فارس در بحث توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی افزود: از این تعداد 100 مدرسه تا مهرماه تحویل داده می‌شود و بسته به تامین و تخصیص اعتبار زمان‌بندی پروژه‌ها تعریف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار