عشایر استان فارس سالانه حدود ۲۶۰ هزار تن انواع محصولات باغی، زراعی و گیاهان دارویی را تولید و عرضه می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 20 July 2020

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: فعالیت کشاورزی در کنار تولید فرآورده‌های دامی، بخش دیگری از اقتصاد تولیدی جامعه عشایر استان فارس است.

روح اله بهرامی افزود: عشایر این استان سالانه حدود ۲۶۰ هزار تن انواع محصولات باغی، زراعی و گیاهان دارویی را تولید و عرضه می‌کنند که بیانگر ظرفیت های بالقوه و بالفعل این جامعه در اشتغال و تولید، پیشگیری از مهاجرت و حاشیه‌نشینی در مناطق شهری و روستایی است.
وی بیان داشت: در راستای آیین‌نامه ساماندهی عشایر و لزوم توجه به ابعاد اقتصادی کانون‌های اسکان و ایجاد اشتغال و معیشت پایدار عشایر پس از یکجانشینی، مطالعات مربوط به بند انحرافی و کانال انتقال آب کشاورزی توسط اداره کل امور عشایر استان فارس انجام گرفته است.

مدیر کل امور عشایر فارس، از مطالعات نیمه تفصیلی بند انحرافی و کانال انتقال آب کشاورزی در مناطق عشایری از جمله تنگ پدونه شهرستان بوانات و منطقه عشایری کشتیر ممسنی با استفاده از اعتبارات ملی سازمان امور عشایر ایران و از طریق ارجاع کار به بخش خصوصی خبر داد.
بهرامی اظهار داشت: مطالعات منطقه تنگ پودنه شامل مطالعات پایه و مطالعات جانمایی، طراحی و نقشه‌برداری تاسیسات مورد نیاز طرح بود که با توجه به الگوی کشت باغی موجود (سیب و گردو)، اقلیم و نوع و میزان بارش‌های منطقه، ترکیبی از آبیاری ثقلی و سیستم‌های نوین آبیاری آب‌اندوز مدنظر قرار گرفت و در حال حاضر اسناد مناقصه طرح آماده بوده و با تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی انجام خواهد پذیرفت.
وی افزود: منبع برداشت آب این طرح چشمه سارات موجود در منطقه و یک حلقه چاه کشاورزی بوده و خط انتقال آب کشاورزی، شامل سه کانال به طول حدود ۳ کیلومتر است که مساحتی در حدود ۵۵ هکتار زمین کشاورزی متعلق به ۲۸ بهره‌بردار عشایری تیره مهدوی از ایل عرب را تحت پوشش قرار می‌دهد.
کل عشایر سیار استان فارس ۱۴۸ هزار نفر در قالب بیش از ۲۷ هزار خانوار هستند.

برچسب ها: تولید ، محصول ، باغی ، زراعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار