مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت :پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ هزارتن انگور از تاکستان‌های استان برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس با اشاره به تولیدبیش از۵۰۰ هزار تن انگور در استان گفت: برداشت انگور در ۲۰ شهرستان فارس از اواخر تیرماه شروع شده است و تا اواسط مهر ادامه دارد.
مجید پاکاری با بیان اینکه ۶۵ هزار هکتار باغ‌های انگور در فارس که از این میزان ۲۸ هزار هکتار آبی و ۳۷ هزار هکتار دیم است، افزود: فارس با ۲۱ درصد سطح زیر کشت و ۱۷ درصد تولید انگور کشور، رتبه نخست این محصول را به خود اختصاص داده است.
پاکاری افزود: شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، جهرم، داراب، خرم بید، آباده، اقلید، استهبان، فیروزآباد، سپیدان، کازرون، شیراز، کوار، ممسنی و نی‌ریز تولیدکننده انواع انگور در فارس هستند.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن غوره از تاکستان‌های استان (بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی) برداشت شود.
پاکاری با بیان اینکه قیمت فروش غوره تابع تقاضا و عرضه، زمان نو بر بودن این محصول است، گفت: معمولا در پیک مصرف کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.
به گفته وی، سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن از انگور‌های استان فارس (شهرستان‌های بوانات، سرچهان) تبدیل به کشمش می‌شود که علاوه براستان‌های همجوار به کشور‌های خارجی هم صادر می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، انگور ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار