نماینده مردم شیراز : کمیسیون جهش تولید نه تنها مزاحمتی برای دیگر کمیسیون‌ها ندارد بلکه می‌تواند در فضای قانونگذاری و نظارتی و حمایت از طرح‌ها و لوایح نقش ویژه‌ای ایفا کند.
کد خبر: ۸۷۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29 تیر) در جلسه علنی و درباره تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: ‌مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به گونه‌ای است که در هر محفلی موضوعات و مشکلات اقتصادی مطرح می‌شود که البته این معضلات برای هر سه قوه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: بعد از آنکه مقام معظم رهبری نام سال جاری را به نام سال جهش تولید نامیدند بایستی مجلس واکنشی از خود نشان دهد و از تولید حمایت کند.

نماینده مردم شیراز گفت: اگر مشکل ارزی، اشتغال، معضلات اجتماعی و عدم توجه به تولید داخل وجود دارد به عدم فضای کسب و کار مناسب و بی‌توجهی به عدم تولید داخل بازمی‌گردد.

قادری گفت: اگر به تولید داخلی توجه می‌شد و اتکا به درآمدهای نفتی نداشتیم و تک محصولی نبودیم و بودجه وابستگی به درآمدهای نفتی نداشت و ضعیت‌مان متفاوت بود.

وی افزود:‌دولت برای رفع کسری بودجه نقدینگی ایجاد کرده که همین کار منجر به کاهش ارزش پول کشورمان شده است.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد:در مجالس هشتم و نهم و دهم برای پر کردن خلا‌های قانونی کمیسیون ویژه تولید تشکیل شده بود. لذا نیاز است در کنار کمیسیون‌های اصلی و تخصصی مجلس کمیسیون ویژه جهش تولید ملی و نظارت بر اصل 44 بکوشیم نظارت‌ها را افزایش داده و در کنار سایر کمیسیون‌ها مشکلات را حل کنیم.

قادری خاطرنشان کرد:کمیسیون ویژه تولید در مجالس قبلی توانسته بود قانون اجرای اصل 44، قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، قانون حداکثر ساخت داخل و قانون رفع موانع تولید را مصوب کند که این کار نتیجه تلاش‌های آنها بوده است.

وی گفت: کمیسیون جهش تولید نه تنها مزاحمتی برای دیگر کمیسیون‌ها ندارد بلکه می‌تواند در فضای قانونگذاری و نظارتی و حمایت از طرح‌ها و لوایح نقش ویژه‌ای ایفا کند.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: مشکلات امروز ناشی از تحریم‌ها، کرونا و سوء‌مدیریت‌ها است که باید همه کمیسیون‌ها دست به دست هم بدهند.

قادری از نمایندگان مجلس خواست اجازه دهند کمیسیون ویژه جهش تولید بر اساس علاقه و اشتیاق تعدادی از نمایندگان برای حل مشکلات کشور شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رتبه 197 ایران در جذب سرمایه‌گذاری خارجی مناسب نیست در حالی که ما روزگاری رتبه 151 را داشتیم و حتی به 117 هم رسیده بودیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار