رشید گفت: پیش بینی می‌شود ۴۰ تن هندوانه دیم در امسال از اراضی کشاورزی دشت کمارج بخش کنارتخته و کمارج شهرستان کازرون برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه عملیات برداشت هندوانه دیم از سطح ۳۵ هکتار از مزارع بخش کمارج شهرستان کازرون آغاز شده است، اظهار کرد: کاشت هندوانه دیم در این شهرستان از فروردین آغاز و از نیمه دوم تیرماه برداشت هندوانه دیم شروع می‌شود.

او با بیان اینکه کشت هندوانه دیم کازرون در استان فارس منحصر به فرد است، ادامه داد: دشت کمارج شهرستان کازرون به خاطر داشتن خاک رسی شنی محل مناسبی برای کشت هندوانه دیم به شمار می‌رود و کشاورزان منطقه کمارج در سال‌هایی که شاهد بارندگی نسبتا مناسب در این شهرستان باشند، اقدام به کاشت هندوانه دیم می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: دوره رشد کوتاه، مقاوم به کم آبی و استفاده نکردن از کود‌های شیمیایی از مزایای مهم این محصول است و این محصول دو منظوره هم به صورت تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از طرفی تخمه هندوانه ارزش اقتصادی مناسبی دارد.

رشید گفت: پیش بینی می‌شود ۴۰ تن هندوانه دیم در امسال از اراضی کشاورزی دشت کمارج بخش کنارتخته و کمارج شهرستان کازرون برداشت شود.

او اضافه کرد: در همه مراحل کاشت تا برداشت این محصول از سموم و نهاده‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.

برچسب ها: برداشت ، هندوانه ، دیم ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار