نماینده مردم فسا در مجلس گفت:مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری به روابط بین قوا نگاه می‌کنند و مصلحت کشور را مهم‌ترین موضوع در امور کشور می‌دانند و قطعا همیشه بر تعامل و همکاری بین قوا، تاکید دارند. در همین راستا ایشان تاکید داشتند که این همکاری وجود داشته باشد. اگر بخواهیم امور کشور درست پیش برود حتما تقابل نباید وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 17 July 2020

تابناک فارس به نقل از برنا:«حجت اله فیروزی»، نماینده مردم فسا درباره ارزیابی خود از جلسه با رهبری و تاکید رهبری بر تعامل قوا گفت: مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری به روابط بین قوا نگاه می‌کنند و مصلحت کشور را مهم‌ترین موضوع در امور کشور می‌دانند و قطعا همیشه بر تعامل و همکاری بین قوا، تاکید دارند. در همین راستا ایشان تاکید داشتند که این همکاری وجود داشته باشد. اگر بخواهیم امور کشور درست پیش برود حتما تقابل نباید وجود داشته باشد.

فیروزی با بیان اینکه از همان ابتدا شعار مجلس هم تعامل با دولت بوده است، بیان کرد: چرا که ما هم متوجه ماموریت‌ها و معذوریت‌های کشور هستیم و قطعا بنا بر تعامل است ولی همانطور که دولت وظایفی دارد و در چارچوب وظایفش حرکت می‌کند، بالطبع باید مجلس هم باید بتواند وظایف نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد، اگر این وظیفه انجام نشود بخشی از بدنه حاکمیت آسیب می‌بیند.

او درباره تعامل مجلس با دولت خاطرنشان کرد: مجلس می‌تواند به عنوان یک مجموعه اثرگذار با نظارت، ریل‌گذاری و تصویب قوانین به دولت کمک کند. صحبت حضرت آقا هم به معنای تعطیل کردن کارکردهای مجلس نبود بلکه تاکید ایشان بر این بود که با دولت تعامل داشته باشیم تا کارهایش، خوب پیش برود. ممکن است درباره رئیس یک وزارتخانه در صحن سوالاتی مطرح شده باشد اما این مسئله هم حق قانونی نمایندگان است اما این نکته ظریف باید مدنظر قرار بگیرد که سوال باید با رعایت اخلاق و انصاف و شرایط کشور باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس در خصوص طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس عنوان کرد: من چیزی درباره استیضاح رئیس‌جمهور که امضا شده باشد ندیدم. طرح سوال از رئیس‌جمهور مطرح شده اما این هم در حقیقت نوعی دعوت از رئیس‌جمهور است که به مجلس تشریف بیاورند و درباره سوال‌هایی که نمایندگان دارند، پاسخ دهد.


فیروزی افزود: این مسئله قبلا هم در کشور سابقه داشته و پیچیده نیست. این مسئله هم در راستای تعامل قواست. ممکن است دولت هم ماموریت‌ها و معذوریت‌هایی داشته باشند و اینها را در مجلس بیان کند تا مجلس هم به دولت کمک کند. به هر حال سوالاتی برای نمایندگان ایجاد شده، این سوالات باید حتما پاسخ داده شوند چه بسا که پاسخ‌ها قانع‌کننده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار