۸۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان، با مرگ مبارزه می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ 16 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، ۱۹۰ هزار و ۹۱ تست شناسایی و تشخیص این بیماری در آزمایشگاه‌های سراسر استان فارس انجام شده و تاکنون ۲۴ هزار و۷۹۶ نفر مبتلا به کروناویروس شناسایی شده اند.
دکتر علی اکبری افزود: در پی اقدامات درمانی مناسبی که در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های استان انجام شده است، تاکنون ۲۰ هزار و ۳۹۲ نفر بهبود یافته و از ایزوله خانگی خارج یا از بیمارستان مرخص شده اند.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ارسالی از بیمارستان‌های سراسر استان فارس، در حال حاضر هزار و ۳۲ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌ها بستری شده اند که ۸۰ نفر از این افراد به دلیل وخامت شرایط بالینی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و نیازمند ارایه خدمات ویژه هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و تعداد فوتی‌های فارس به عدد ۲۹۴ نفر افزایش یافته است.
دکتر اکبری از مردم استان خواست با رعایت فاصله فیزیکی، اقدامات جدی ایمنی را رعایت، از ماسک استفاده و از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند تا با مشارکت همگانی و تلاش مجموعه سلامت بتوانیم بر این بیماری پیروز شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار