معاون دانشکده علوم پزشکی گراش با تاکید بر اینکه باید مردم تهدیدات ابتلا به کرونا را جدی بگیرند، گفت: مردم باید خطر این بیماری را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 13 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:سید جواد محقق  بیان کرد: سه نفر در اثر ابتلا به کرونا طی روز گذشته در گراش جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی افزود: مجموع آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در گراش به هشت تن رسیده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در شهرستان، بیان داشت: از ابتدای شیوع کروناویروس در شهرستان گراش اکنون سه هزار و ۶۸۰ نمونه آزمایش در آزمایشگاه‌ تشخیصی مولکولی شهرستان بررسی‌شده که از این تعداد یک هزار و ۹۷ مورد مثبت بوده است.

محقق گفت: با افزایش مراقبت‌های درمانی در مرکز آموزشی امیرالمؤمنین(ع) شهرستان گراش، تاکنون ۲۶۷ بیمار در بخش کرونا بیمارستان بستری که ۲۳۶ بیمار تاکنون ترخیص شده و ۱۸۲ بیمار pcr مثبت بوده است.

وی همچنین آمار موارد مشکوک و علامت‌دار که هم‌اکنون در مرکز درمانی شهرستان بستری هستند را ۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو نفر به علت وخامت شرایط جسمی و علائم حاد تنفسی در بخش‌ مراقبت ویژه بستری و به دستگاه وصل شده‌اند.

محقق با بیان اینکه بیمارستان این شهرستان در صورت افزایش بیماران کرونایی با کمبود تخت مواجه می‌شود، بیان کرد: در صورت روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در شهرستان با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه خواهیم شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گراش تصریح کرد: ۳۶ تخت در دو بخش به بیماران کرونایی اختصاص دادیم و بهترین پرستاران و داوطلبین را برای خدمت به بیماران در این بخش‌ها بکار گرفتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو بخش برای کرونا در حال استفاده است که ازنظر فیزیکی یک بخش دیگر آماده کردیم ولی با توجه به درگیری پرسنل با بیماری کرونا کمبود پرستار داریم و شاید نتوانیم اضافه کنیم

محقق بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۵ نفر از اعضای کادر درمانی این شهرستان شامل پرستار، پزشک، خدمه و کارشناس و ۴۰ نفر از پرسنل بهداشت و دانشکده به کرونا مبتلا شدند.

معاون دانشکده علوم پزشکی گراش با تاکید بر اینکه باید مردم تهدیدات ابتلا به کرونا را جدی بگیرند، گفت: مردم باید خطر این بیماری را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام درمانی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گراش یادآور شد: استفاده از ماسک باید به‌عنوان یک ابزار اساسی و ضروری مورداستفاده مردم قرار بگیرد.

برچسب ها: کرونا ، گراش ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار