امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه راهبردها در این زمینه مشخص است اما برنامه‌ها باید در طول سال استمرار یابند نه اینکه به هفته حجاب و عفاف ختم شود؛ گفت: در این زمینه، نیاز به اقدام و اجرای برنامه داریم نه گلایه از یکدیگر چرا که در در موضوع حجاب و عفاف وضعیت چندان جالبی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 12 July 2020

تابناک فراس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله لطف‌اله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، ضمن انتقاد از انباشتگی مصوبه‌های اجرا نشده در حیطه حجاب و عفاف، اظهار داشت: برنامه‌های عملی و اجرایی، صرفاً تبلیغ نیست و ضمن اینکه در این زمینه تبلیغ نیاز است اما برای حجاب و عفاف نیازمند اجرای برنامه هستیم.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه راهبردها در این زمینه مشخص است اما برنامه‌ها باید در طول سال استمرار یابند نه اینکه به هفته حجاب و عفاف ختم شود؛ گفت: در این زمینه، نیاز به اقدام و اجرای برنامه داریم نه گلایه از یکدیگر چرا که در در موضوع حجاب و عفاف وضعیت چندان جالبی وجود ندارد.

وی به هفته بزرگداشت نماز جمعه اشاره و بر نهادینه کردن نقش، مسؤلیت و وظایف امام جمعه‌ها در نظام‌سازی جدید تأکید کرد و افزود: حضور مدیران در نماز جمعه نشان دهنده حفظ نقش امام جمعه بین مردم و مسؤلان است و این حضور به تقدیر از امام جمعه تعبیر می‌شود.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه مکان فعلی دفتر امام جمعه، مربوط به نهادهای دیگر است و اگرچه بحث شرعی ندارد، اما اینجا مربوط به نماز جمعه نیست، از اینکه امام جمعه شیراز در 40 سال گذشته نه دفتری دارد و نه مسجدی برای اقامه نماز، گلایه کرد و با بیان اینکه در ادوار مختلف تاریخ، مساجدی متناسب با شرایط آن زمان شیراز، احداث شده و اکنون هم پابرجاست، خواستار ایجاد یک مسجد متناسب با وضع فعلی شیراز در آینده و پس از اجرای اولویت‌ها شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه دخالت در تبیین راهبردها وظیفه امام جمعه است، اما دخالت در مدیریت و اجرا کار او نیست؛ با اشاره به موضوع تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، استفاده از ظرفیت نخبگان را مورد تأکید قرار داد و از مسئولان خواست تا در ارائه برنامه‌های از پیش تنظیم شده این موضوع اهتمام کنند.

در ادامه این جلسه، استاندار فارس نیز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته بزرگداشت نماز جمعه، به شاخص‌های ماندگاری امام جمعه‌ها در ذهن مردم اشاره و بیان کرد: امامان جمعه‌ای که استبدادستیزی، توجه به معنویت و اخلاق، رعایت انصاف در عمل، حق‌خواهی و حق‌طلبی را در دستور کار داشتند در ذهن مردم ماندگار شدند.

عنایت‎اله رحیمی، وحدت‌آفرینی، ایفای انسجام اجتماعی، بصیرت‌افزایی، روشنگری، مشارکت‌افزایی و ترویج مباحث فرهنگی و دینی را از رویکردهای عملی برجسته ائمه جمعه دانست و افزود: در این هفته، برای ارتباط با ائمه جمعه در سراسر استان، نشستی مجازی با حضور فرمانداران و امامان جمعه در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان از ایفای نقش ائمه جمعه در انتقادات دلگیر نشوند، افزود: گلایه از دیدن نیمه خالی لیوان و ندیدن زحمات نظام و دولت است وگرنه هر مسؤلی پذیرای انتقادات و کاستی‌ها است.

استاندار فارس تأکید کرد: برای اینکه نقش قانونی مسئولان، اجرایی شود به همراهی و کمک ائمه جمعه نیاز است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار