مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت نیمه مکانیزه زیره در ۱۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان پایان یافت.
کد خبر: ۸۷۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 11 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عزیز رحیمی با اشاره به اینکه طول دوره رشد گیاه زیره ۱۰۰ تا ۱۱۰ روز است، افزود: زیره سبز به صورت نیمه مکانیزه و با دستگاه کمبینات دراسفند کشت و در تیرماه نیز برداشت می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه روش مکانیزه و نیمه مکانیزه کاهش هزینه برداشت و افزایش تولید محصول را در پی دارد، افزود: زیره تولیدی در مرودشت عاری از هرگونه سموم و کود‌های شیمیایی است و می‌توانیم از این محصول به عنوان محصول سالم نام ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کشت و برداشت مکانیزه گیاهان دارویی در مرودشت رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال جاری ۳۵ هکتار از مزارع زیره سبز به صورت یکپارچه و به صورت مکانیزه و مستقیم کشت شده است.

به گفته او؛ نیازآبی کم و از طرفی همزمانی دوره رشد این محصول با نزولات جوی، کم توقع بودن این گیاه و اقتصادی بودن تولید، سهولت داشت، کاشت و برداشت آن از مزایای کشت این محصول است.

رحیمی با اشاره به شوری بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان مرودشت، یادآور شد: زیره یکی از محصولاتی است که نسبت به شوری خاک تا حدود زیادی مقاوم است و کشت زیره سبز در این اراضی از جمله رویکرد‌های مدیریتی مناسب جهت توسعه کشت این محصول است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زیره ، مرودشت ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار