خطیبان جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه‌های ۲۰ تیرماه به مسایل مختلفی از جمله لزوم رعایت مسایل یهداشتی برای پیشگیری از کرونا اشاره کردند.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 11 July 2020

از ۳۶ شهرستان فارس، وضعیت چهار شهرستان شامل حهرم، فسا، لار و گراش از نظر کرونا، قرمز اعلام شده و نمازجمعه در این مناطق برپا نشد.
حجت الاسلام محمدجواد درویشی امام‌جمعه بیضا در این باره گفت: بیماری کرونا هر لحظه ممکن هست دامن ما وخانواده را بگیرد و از این رو باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.
وی با تاکید بر لزوم رعایت قواعد وقوانین بهداشتی گفت: رعایت این امر مهم عین تقوا هست.
امام جمعه بیضا در ادامه خواستار معرفی رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تازه تاسیس شد که ۱۰ مهرماه پارسال با مصوبه دولت تشکیل شد.

**********************************************************

امام جمعه مرودشت نیز با اشاره به ضرورت استفاده مردم از ماسک در شرایط شیوع کرونا گفت: با توجه به پیک دوم ویروس کرونا در سطح جامعه وشرایط موجود، استفاده از ماسک درهنگام معاشرت با دیگران لازم وضروری است.
حجت الاسلام مهدی آقائی در ادامه برخورد با گرانی را خواستار شد و اظهار داشت: گرانی برای قشرهای آسیب پذیر سخت و آزاردهنده است و مسئولان باید تدبیری بیندیشند.
امام جمعه مرودشت با گرامیداشت ۲۵تیرماه روز بهزیستی تقویت این نهاد حمایتی را خواستار شد.

*******************************************************************************

امام جمعه شهر صدرا در ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز نیز با تاکید بر اهمیت حفظ عفاف و حجاب گفت: اجر و پاداش شیرزنان مدافع حریم حجاب و عفاف، کمتر از ارزش کار شیرمردانِ مدافع حرم نیست.
حجت الاسلام حسین نژادیان در ادامه با اشاره به شرایط کشور در سال جاری اظهار داشت: در اوج بحران کرونا مشارکت فعال مردم و مواسات و همدلی مؤمنانه، جلوه خاصی در جهان داشت.
وی با ابراز خرسندی از آنچه تشکیل مجلس جوان و انقلابی خواند، از عملکرد خوب و عدالت محورانه و فساد ستیزانه قوه قضائیه قدردانی و نسبت به فراهم شدن مقدمات دولت جوان حزب اللهی در بهار سال ۱۴۰۰ شمسی ابراز امیدواری کرد.

******************************************************

همچنین امام جمعه فراشبند با اشاره به اینکه از ۱۶ الی ۲۲ تیرماه به عنوان هفته مالیات نامگذاری شده است، گفت: در زمان تحریم می توان با افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، هم از تولید کننده ها حمایت بیشتری کرد، هم کسب و کار رونق بیشتری پیدا کند و هم در جای خود عدالت رعایت شود.

حجت الاسلام ابراهیمی از یک طرف از مردم خواست که با دولت همکاری کنند و به موقع مالیات خود را بپردازند و از طرفی هم دولت جلوی فرار مالیات دهندگان کلان را بگیرد.

خطیب نماز جمعه فراشبند در ادامه با اشاره به تداوم شیوع کرونا، گفت: متاسفانه شهروندان کرونا را جدی نگرفته اند و به همین دلیل بیماران کرونایی فراشبند بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به مرحله اول افزایش داشته است و لذا به صلاح است که بخشی از اقدامات سختگیرانه، برای برخی از صنوف و واحدها بیشتر شود.

وی جشن‌های عروسی و مراسم های ترحیم را از مکان هایی دانست که بیشترین عامل انتقال این ویروس بوده‌اند که باید تلاش شود برای مدتی تعطیل شوند، از حضور مردم در عصر پنجشنبه ها در گلزارها خودداری شود.

امام جمعه فراشبند گفت: لازم نیست برای عرض فاتحه به آرامستان برویم، در خانه هم می‌توانیم حمد و فاتحه بخوانیم.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به آتش‌سوزی های اخیر در سطح گسترده ای از منابع طبیعی، گفت: بدون شک بخشی از این آتش سوزی ها به صورت عمدی است چرا که ضد انقلاب در خارج از کشور به صراحت اعلام می کند که ما در داخل ایران به دوستانمان گفتیم که منابع طبیعی را به آتش بکشید و لذا همه مردم باید چشم بینای طبیعت باشند و مراقب باشند، تا خیانتکاران به سزای اعمال خود برسند و نتوانند بیش از این موفق به انجام این کار شوند.

***********************************************************************

امام جمعه رستم نیز درخطبه های نمازجمعه ۲۰ تیرماه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری درسالگردارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: اگر ما واقعاً می‌خواهیم تحول‌آفرین و تحول خواه باشیم باید فرصت ها و تهدیدهایی را که در پیش رو داریم شناسایی کنیم.و نه تنها نباید فرصت‌سوزی بکنیم،بلکه باید تهدیدها را تبدیل به فرصت نماییم.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری از مجلس یازدهم به عنوان فرصتی فراروی کشور یاد کرد و همچنین گفت: عملکرد خوب قوه قضاییه در دفاع از حقوق شهروندی و حمایت از تولید ستودنی است.
وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های ما تاب آوری و شکیبایی ملت ایران در طول تاریخ بوده است.
امام جمعه رستم با بیان اینکه نظام اداری ما نظامی فرسوده است و ساختارهای معیوبی دارد، گفت: این عیب بزرگی است که تمام گروهها و دولت ها در آن نقش دارند.
وی گفت: نظام اداری و قوانین قدیمی و به روز نشده و نظارت ناکارآمد، امروز موجب پدید آمدن پدیده فساد اداری و اقتصادی شده است.

******************************************************

امام جمعه شهرستان ممسنی نیز در خطبه اول نماز جمعه ۲۰ تیرماه با بیان اینکه مراقبت در فکر یک اصل بسیار مهم است، گفت: کرونای اندیشه و فکر بسیار خطرناک تر از کرونای جسم است چرا که کرونای فکر و اندیشه دنیا و آخرت انسان را زمین می‌زند.
حجت‌الاسلام حسین شاکری فر در خطبه دوم نماز جمعه نورآباد مرکز شهرستان ممسنی ازسرگیری ساخت سد پارسیان در محدوده این شهرستان را خواستار شد.
وی گفت: با حضور فرماندار شهرستان ممسنی از سد پارسیان بازدید کردیم، سدی که قرار بود سال ۹۶ تاسیس شود و هم برق و هم آب شرب و کشاورزی شهرستان ممسنی را تامین کند.
وی گفت: آیا سزاوار است سد چم شیر که آب ذخیره آن از سرزمین ممسنی است ولی خود ممسنی از این آب بی بهره باشد و زمین های مساعد کشاورزی اش اکنون بدون آب باشند.

************************************************************************

امام جمعه منطقه داریون از توابع شهرستان شیراز نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه امروز آمریکا از برقراری ارتباط ایران با کشور چین که نبض اقتصاد جهان را در دست دارد وحشت دارد؛ گفت: دشمن نمی‌خواهد ایران با هیچ کشوری ارتباط دوستانه برقرار کند، بنابراین با شایعات و اختلاف افکنی ها سعی در تفرقه انداختن بین ملت ها را دارد.
حجت‌الاسلام حمیدی نژاد افزود: یک قرارداد همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین امضاء شده، اولین کسی که با این قرارداد مخالفت کرد وزیر خارجه آمریکا بود که این قرارداد را ترکمانچای دوم خواند، انگلیس خبیث هم تبلیغات خودش را بر علیه این قرارداد آغاز کرد، دشمن سعی دارد مردم را نا امید کند و در ایران شورش به وجود بیاورد.
خطیب نمازجمعه داریون همچنین بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در یک اقدام انقلابی اعتبارنامه یک نماینده متخلف را رد کرد، این روش باید برای همیشه در مجلس شورای اسلامی به کار گرفته شود. اگر مجلس قبل هم اینگونه عمل کرده بود، امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار