آیت الله دژکام گفت: کاغذ بازی موجب افزایش طول مدت انجام کارها در نظام اداری ما شده و موجب عقب افتادگی اقتصادی است و مجلس باید برای بهره وری در این زمینه قدم های بلندی بردارد.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 11 July 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:آیت الله «لطف الله دژکام»، در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: شفاعت برای مومن است و برای کافر بدبختی ابدی و ما که برای زندگی دنیوی خود سختگیرانه عمل می کنیم برای زندگی اخروی خود نیز باید سختگیر باشیم.

امام جمعه شیراز افزود: به گفته امام علی (ع)، دنیا تمام شدنی است و اگر در کاخ باشد و چه در کوخ، تمام خواهد شد اما آنکه جهنمی شود متضرر شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: راه تحصیل و تقویت ایمان، ابتدا اخلاص است و هر آنچه یاد می گیریم باید برای خدا و در راه خدا باشد تا به مقام ایمان واقعی برسیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: اگر کسی برای خدا توحید، قرآن و ... یاد بگیرد و برای خدا یاد بدهد در ملکوت آسمان نامش به بزرگی یاد خواهد شد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: باید اهل مطالعه باشیم و کتابی که امروز برای جوانان در چهار چوب عقلانی و آموزش توحید، نبوت و امامت مفید است، کتاب «مقدمه ای بر جهان بینی اسلام» نوشته آیت الله «مطهری» است و جلد پنجم «اصول فلسفه» نیز در حوزه خداشناسی موثر است.

وی ادامه داد: اصول دین در آموزش های ما مقداری کمرنگ شده است و برای توحید، خواندن برخی آیات قرآن مفید است و امام راحل نیز در شرح حدیث عقل و جهل به مومنان هشدار می دهد که فرصت کم و عمر کوتاه است و باید برای مومن واقعی بودن تلاش کرد.

امام جمعه شیراز در خطبه های دوم نماز جمعه شیراز عنوان کرد: تحول خواهی و تحول گرایی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیره امام راحل در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اعلام کردند و مهم ترین رکن تحول، تحول در جهان معنوی ماست.

آیت الله دژکام افزود: هر تحولی در جامعه رخ بدهد شاید بهره دنیوی داشته باشد اما ممکن است برای آخرت بهره ای به همراه نداشته باشد پس باید محور اصلی تحول را خود قرار بدهیم و بدانیم که شیطان همواره در کمین ماست.

وی اضافه کرد: دین اسلام، دینی است که دنیا و آخرت را مورد توجه قرار می دهد و در مدیریت کشور اسلامی باید به آن توجه شود اما از آغاز انقلاب تا کنون که از کاغذ بازی رنج برده ایم و طول مدت انجام کارها را در نظام اداری را زیاد می کند موجب عقب افتادگی اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد: در برخی ادارت تبصره های اضافه و افراد بیشتر از نیاز وجود دارد که گاهی روند اداری را طولانی تر کرده است و مجلس باید برای بهره وری در این زمینه قدم های بلندی بردارد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: افراد دلسوز انقلاب باید آستین بالا بزنند و همت عالی داشته باشند و تغییر در تولید کشور از اهم این تحولات در جامعه و نظام ما به شمار می رود که منجر به رشد و حل مشکلات اقتصادی ما می شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: راهی جز جهش تولید برای مقابله با تورم نداریم و دادگستری تنها می تواند جلوی گرانی را بگیرد و باید در این حوزه حرکت جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب بیان کرد: در ادیان مختلف مانند زردتشتی، یهودی و اسلام به حجاب تاکید شده و حتی در تخت جمشید نیز تصویر یک زن بی حجاب حک نشده است.

آیت الله دژکام ادامه داد: متاسفانه حتی تصویر حضرت مریم را بدون حجاب به تصویر کشیده است در حالیکه از این بانوی بزرگ در قرآن به عفاف و شان ویژه یاد می شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در هفته حجاب و عفاف فرصت مناسبی است تا توجیه های برخی افراد را در مقابل بی توجهی به حجاب مورد بررسی قرار بگیرد و افراد پیروی این مسیر بدانند که علت این اقدامات هوس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار