نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت:با اشاره به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از تحول‌هایی که باید در کشور روی دهد و نیاز این تحول نیز در جامعه احساس می‌شود ایجاد تحول در موضوع تولید است اگر در بخش تولید تحول ایجاد نشود مسائل و مشکلات کشور برطرف نخواهد شد اگر می‌خواهیم با تورم مقابله کنیم باید به سمت جهش تولید حرکت کرد.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 10 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: دستگاه قضائی در خصوص مبارزه با گران فروشی ورود کرده و اقدامات خوبی نیز در حال انجام است با این حال موضوع تورم و گرانی دو موضوع متفاوت است و اگر به دنبال شکست تورم در کشور هستیم باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موحد در کشور نسبت به محقق کردن جهش تولید اقدام کرد.

وی اضافه کرد: موضوع تحول خواهی و تحول گرایی به عنوان یکی از سیره‌های امام راحل توسط مقام معظم رهبری عنوان شده و یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد موضوع تحول در افراد جامعه است که به عنوان مهمترین رکن مورد توجه قرار گرفته این در حالی است که در دین اسلام نیز بر تحول خواهی تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به این که ضرورت تحول مدیریت در نظام احساس شده است متذکر شد: بروکراسی اداری موضوعی است که نظام اداری کشور از کشورهای غربی به ارث برده اند و این موضوع عاملی شده تا توسعه اقتصادی با کندی مواجه شود البته این موضوع تنها عامل نبوده و عوامل مختلفی در زمینه توسعه اقتصادی وجود دارد.

آیت الله دژکام با متذکر شدن عدم اتلاف وقت ارباب رجوع تصریح کرد: به گفته برخی از مسئولین استان فارس بیش از هزاران فرد در دستگاه‌های مختلف وجود دارند که هیچ گونه بهره‌وری نداشته اند این در حالی است که از مجلس انتظار می‌رود با تصویب قوانین مختلف نسبت به افزایش بهره برداری اداری اقدام شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از تحول‌هایی که باید در کشور روی دهد و نیاز این تحول نیز در جامعه احساس می‌شود ایجاد تحول در موضوع تولید است اگر در بخش تولید تحول ایجاد نشود مسائل و مشکلات کشور برطرف نخواهد شد اگر می‌خواهیم با تورم مقابله کنیم باید به سمت جهش تولید حرکت کرد.

او معتقد است: مردم باید با آگاهی در مسیر حرکت انقلاب گام بردارند و نسبت به رأی دهی به افرادی که در تلاش هستند تا موضوع حرکت انقلاب به تأخیر نیافتد اقدام کنند مردم می‌توانند با ایجاد تحول در رأی دهی موجب بهبود آینده کشور شوند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص عفاف و حجاب یادآور شد: در تمامی ادیان الهی بر موضوع حجاب تاکید شده است و اگر کسی ادعای ایرانی بودن دارد به راحتی می‌تواند با جست و جو در کتب تاریخی شاهد تاکید ایرانیان بر موضوع حجاب باشد موضوع بد حجابی و بی حجابی موضوعی است که کافران در دنیای غرب به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب برخی نباید به دنبال توجیه کردن بد حجابی و بی حجابی باشند زیرا این افراد تنها به دنبال هوس رانی های خود اند.

تولیت استان احمد ابن موسی با اشاره به این که تفکر لشکر ایمان است تصریح کرد: افراد باید ایمان را در خودشان تقویت کنند و این موضوع به صورت مکرر در ذهن افراد وجود داشته باشد که اگر ایمان در افراد وجود نداشته باشد نمی‌تواند در مسیر آخرت قدم گذاشته و نباید انتظار شفاعت از درگاه حضرت حق داشته باشد زیرا شفاعت تنها مربوط به مؤمنان است.

به گفته امام جمعه شیراز نباید آخرت در مقام مقایسه با دنیا قرار بگیرد و حتی گاهی به فراموشی سپرده شود بلکه در دنیا باید نسبت به جمع‌آوری توشه آخرت اقدام کرد این در حالی است که دنیا برای تمامی انسان‌ها اتمام می‌پذیرد اما آخرت ابدی است و باید در گذر از دنیا برای خانه آخرت باید تلاش کرد و لازم است با تقویت ایمان با استفاده از اخلاص به دنبال تقویت بنیاد معارف انسانی در راستای حرکت به سمت معارف دینی بهره جست.

او با اشاره به این که در آموزش، موضوع دین پژوهی کاهش یافته است بر لزوم مطالعات دینی در راستای شناسایی تمامی ابعاد دین و معاد توصیه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار