طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام به عنوان تولیت موقت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) معرفی شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 09 July 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری آیت‌الله لطف‌الله دژکام به عنوان تولیت موقت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) معرفی شد. در متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی چنین آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام آقای دژکام
با سلام و تحیت؛
با توجه به استعفای جناب حجت الاسلام آقای سید علی اصغر دستغیب از تولیت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی از جنابعالی می‌خواهم بطور موقت عهده دار وظائف تولیت مذکور گردیده و امور را کما هو حقها تمشیت بفرمائید تا وقفه‌ای در کارها ایجاد نشود.
لازم است از زحمات جناب آقای دستغیب در طول این مدت تشکر و قدردانی نمایم. توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستارم.
سید علی خامنه‌ای»

آیت‌الله دژکام در سال 1341 در جهرم متولد شد، تحصیلات رسمی را در مدارس جهرم تا اخذ مدرک دیپلم به پایان رسانید؛ سپس وارد مدرسه علمیه امام خمینی جهرم شد و در محضر آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی امام جمعه فقید جهرم و آیت‌الله بحری تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و پس از مدتی به قم هجرت کرد.

 

وی دروس خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام تبریزی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی گذراند؛ همچنین دروس رجال و درایه را در محضر آیت‌الله سبحانی، تفسیر قرآن کریم را در محضر آیات جوادی آملی، حسین شب‌زنده‌دار جهرمی و سید عبدالرسول شریعتمداری سپری کرد.
آیت‌الله دژکام فلسفه را از آیات عظام احمد بهشتی، حسن ممدوحی و غلامرضا فیاضی و عرفان نظری را از محضر علامه حسن‌زاده آملی فرا گرفت و موفق به اخذ دکترای فلسفه و کلام شد؛ او پس از تلمذ در محضر اساتید قم به جهرم بازگشت و به درس و بحث در حوزه و دانشگاه پرداخت.
بعد از رحلت آیت‌الله حاج سید حسین آیت‌اللهی در دی‌ماه 79، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام به‌عنوان امام جمعه جدید شهرستان جهرم معرفی شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و مؤسس بنیاد پژوهشی-فرهنگی پیمان غدیر در کارنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام مشاهده می‌شود.

وی همچنین در اردیبهشت ماه 97 پس از رحلت آیت‌الله ایمانی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس معرفی شد. آیت‌الله دژکام همچنین در انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در اسفندماه سال گذشته به عنوان نماینده مردم استان فارس به این مجلس راه یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار