سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۷ تن گندم آبی از زمین‌های زراعی این شهرستان برداشت و به انبارهای نگهداری این محصول تحویل داده شده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 09 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:سیدناصر حسینی خرمی گفت: امسال کشاورزان این شهرستان دو هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی خود را به کشتزارهای گندم آبی اختصاص داده اند.

وی افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۷ تن گندم آبی از زمین‌های زراعی این شهرستان برداشت و به انبارهای نگهداری این محصول تحویل داده شده که این مقدار گندم از دو هزار و ۶۱۵ هکتار زمین زراعی در ارسنجان برداشت شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان با اشاره به بازدید روزانه کارشناسان این مدیریت از مراکز خرید گندم ارسنجان بیان کرد: امسال همانند سالهای گذشته مقرر شده بذر بوجاری و گواهی شده برای کشت پاییزه در اختیار بهره‌برداران قرار بگیرد.

حسینی خرمی اضافه کرد: در سال جاری دولت در راستای حمایت از بهره‌برداران گندمکار، پرداختی بهای گندم را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است به طوری که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهای گندم تولیدی کشاورزان به آنان پرداخت خواهد شد.

دبیر شورای کشاورزی ارسنجان گفت: ارقام تولیدی گندم آبی در ارسنجان، سیروان ، چمران و پیشتاز است.

حسینی خرمی متوسط عملکرد در هر هکتار را پنج و نیم تن گندم دانست و خاطر‌نشان کرد: همه ساله برداشت محصول گندم از بیستم خرداد ماه در ارسنجان آغاز و تا بیستم تیرماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ س

برچسب ها: برداشت ، گندم ، ارسنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار