ابراهیم صبوری:با تاکید بر اینکه اکنون شورای پنجم شهر شیراز قدم پیش گذاشته و رای خود را به طور شفاف به اطلاع مردم می‌رساند، اظهار داشت: انتشار عمومی صورتجلسات کمیسیون‌ها، صحن شورا، مصوبات نهایی شورا، امکان گزارش گیری و نظارت مستمر و سیستمی بخش دیگری از قابلیت‌های این سامانه است که اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 09 July 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، ابراهیم صبوری در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: شورای پنجم از همان ابتدا به دنبال اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در تحقق شفافیت و تشکیل اتاق شیشه‌ای بود.

او با تاکید بر اینکه اکنون شورای پنجم شهر شیراز قدم پیش گذاشته و رای خود را به طور شفاف به اطلاع مردم می‌رساند، اظهار داشت: انتشارعمومی صورتجلسات کمیسیون‌ها، صحن شورا، مصوبات نهایی شورا، امکان گزارش گیری و نظارت مستمر و سیستمی بخش دیگری از قابلیت‌های این سامانه است که اجرایی شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پیش از این پیگیری مسیر اجرای مصوبه تنها از طریق نامه‌نگاری قابل انجام بود اما اکنون از طریق سامانه هر مصوبه قابل رهگیری بوده و همه مکاتبات قابل رویت است.

امکان ثبت حضور و غیاب و ورود و خروج اعضا به صورت الکترونیکی دیگر قابلیت‌های سامانه فوق است که صبوری مورد اشاره قرار داد و افزود: به این ترتیب حذف کامل گردش کاغذ برای مصوبات در صحن شورا امکان‌پذیر شده است.

وی با اشاره به رفع مشکلات احتمالی سامانه پس از عملیاتی شدن آن از 5 زیر سیستم یاد کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین گام‌های سامانه بارگذاری مصوبات شورا از دوره اول تا امروز است به این صورت که هر مصوبه‌ای که در شورا تصویب شده در این سامانه قرار گرفته و برای همه قابل دسترسی است پیش از این دسترسی به مصوبات تنها از طریق مراجعه حضوری ممکن بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به سامانه شفافیت شهرداری که مصوبه شورای پنجم بود نیز اشاره داشت و گفت: این سامانه که از همان ابتدای امر مورد تاکید قرار گرفت یکی از کامل‌ترین سامانه‌ها به لحاظ محتوا بوده و مواردی که از سوی شورا به جهت نمایش در سامانه به تصویب رسیده است از جمله قابل توجه‌ترین‌ موارد در کشور است.

وی با اشاره به توسعه سایت شورا با هدف تحقق شعار شفافیت و اتاق شیشه‌ای، اضافه کرد: پخش زنده جلسات از سایت رسمی شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان نخستین شورای اسلامی پیشگام کشور، بارگذاری فایل صوتی و مصوبات در سایت رسمی شورا و همچنین طرح پیشنهادات مردمی با جمع‌آوری امضا و امکان ارائه آن به شورا از جمله این اقدامات بوده که محقق شده است.

طرح مدیریت عدم تعارض منافع در شورای اسلامی شهر شیراز با هدف مبارزه با فساد دیگر موضوعی بود که نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت و افزود: خوشبختانه این طرح که با استقبال بی نظیری روبرو شده پس از مدت زمان طولانی بررسی در شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسید و اکنون در شهرداری در حال اجرا است.

صبوری افزود: همچنین در حوزه شهرداری الکترونیک با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری سامانه شهروندسپاری با هدف کاهش مراجعه حضوری به شهرداری راه‌اندازی شد به این ترتیب در حال حاضر برای استعلام آپارتمان‌ها که بیش از 50 درصد مراجعات حضوری به شهرداری را شامل می‌شود دیگر هیچ مراجعه حضوری نداریم.

وی در پایان از تکمیل سامانه شهروندسپاری در سایر خدمات همچون صدور پروانه و پایان کار نیز گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار