مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طبیعت گیاه پونه گرم و خشک است، برای قطع سکسکه مفید است، برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده مورد استفاده دارد.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 08 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محسن پویان با بیان این‌که پونه گیاهی از خانواده نعناع است، اظهار کرد: طعم پونه در ابتدا گرم، گس و تلخ است؛ اما پس از مدتی در دهان حس خنکی ایجاد می‌کند، همچنین دارای بوی مطبوع و قابل تشخیصی است که فضای خانه را مطبوع و حشرات موذی را دور می‌کند. این گیاه را می‌توان در گلدان کاشته و در بالکن قرار داد. پونه را می‌توان از طریق ریشه تکثیر کرد.

وی افزود: طبیعت گیاه گرم و خشک است، برای قطع سکسکه مفید است، برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده مورد استفاده دارد، برای رفع خارش رحم از آن استفاده می‌شود. برای بیماری استسقا و یرقان از آن استفاده می‌شود، ماساژ سوخته شده گیاه بر روی لثه‌ها برای تقویت لثه‌ها مفید است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که این گیاه در رایحه درمانی برای رفع حالت غش کاربرد دارد، گفت: برگ و گل پونه خاصیت آنتی بیوتیکی دارد. دم کرده آن برای سرماخوردگی و زکام و برای تسکین گلودرد مفید است، نفخ معده را از بین می‌برد و برای رفع حالت تهوع و بی خوابی مفید است و تولید صفرا را تحریک می‌کند.

به گفته وی و بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، پونه، تسکین دهنده و آرام بخش است، عصاره پونه در مقابل ویروس تب خال، آنفلوآنزا و نیوکاسل فعال است و برای بی اشتهایی کاربرد دارد. مقدار مصرف آن روزانه ۸ تا ۱۰گرم به صورت دم نوش است.

 

برچسب ها: دمنوش ، معده درد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار