جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان داشت : استفاده از ماسک در پاساژها و مکان های پرتجمع در شیراز از ۱۵ تیر اجباری شده و هیات امنای پاساژها موظفند بر استفاده افراد از ماسک در این اماکن نظارت کنند و در صورت رعایت نشدن مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، با متخلفان بر اساس قانون برخورد می شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 08 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسمپور روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از دو هفته پیش از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک در ادارات فارس برای کارکنان و مراجعان اجباری شد و پس از آن نیز در زمینه تعطیلی مترو و اتوبوس های درون شهری تصمیم گیری شد.

وی با قدردانی از سنگ تمام مجموعه سلامت فارس در مقابله با کرونا از تلاش های رییس، معاونان، اعضای کمیته بحران و مجموعه دانشگاه و مدافعان سلامت استان که با از خودگذشتگی، بحران بیماری کرونا در شیراز و استان فارس را مدیریت و پایش می کنند، تقدیر کرد.

قاسمپور گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه سلامت فارس در چهار ماه گذشته که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم برای مردم استان سنگ تمام گذاشته اند و خدمات مطلوبی در این زمینه به مردم ارایه شده است.

وی افزود: برگزاری نشست های استانی و دانشگاهی مدیریت کرونا در فارس حتی پیش از ورود ویروس کرونا به کشور آغاز شد و تمام سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها با مشورت و نظر مدیران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا فارس ادامه داد: تصمیماتی که با درایت و شجاعت استاندار و مسوولان استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی گرفته شده، باعث شد که بهترین شرایط را در کشور داشته باشیم و با تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همراهی و مشارکت مسوولان، مردم، خیرین، سازمان ها، نهادها، گروه ها و اصناف مختلف، طرح های فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند به خوبی در استان اجرا شد و همه به نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی احترام گذاشتند.

قاسمپور با هشدار در زمینه تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی استان گفت: کادر درمانی، چهار ماه سخت و پر تلاش را پشت سر گذاشته اند و مردم باید برای تقدیر از تلاش سربازان حوزه سلامت، تمام شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسوول در استانداری فارس از برگزاری نشست های مختلف با اصناف و گروه های مختلف و اجرای محدودیت های لازم به ویژه در چهار شهرستان جهرم، فسا، لارستان و گراش که به عنوان شهرستان های دارای وضعیت قرمز استان مشخص شده اند خبر داد و گفت: در شیراز و سایر شهرستان ها نیز مواردی مانند تجمعات و برگزاری مراسم عروسی و عزاداری بر اساس نظرات و پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی، ممنوع شده است.

قاسمپور گفت: بر اساس گزارش فرمانداران شهرستان های استان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت های ابلاغ شده با شدت بیشتری در حال اجراست و وفاق و همدلی همگانی و همراهی اصناف در این زمینه بسیار مناسب بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس تاکید کرد: برای سلامت و حفظ جان مردم استان با کادر درمانی و مجموعه سلامت استان که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می کنند همراه هستیم و باید با تکیه بر توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کادر درمان، جان مردم را نجات دهیم و از نظر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ، استان نخست در کشور باشیم.

برنامه ریزی در زمینه انجام غربالگری از مسافران پروازهای بین المللی ورودی به استان، بررسی رعایت شیوه نامه ها و استفاده از ماسک از سوی کارکنان و مراجعان ادارات، تداوم محدودیت ها در صورت لزوم با نظر دانشگاه علوم پزشکی، استفاده مسافران تاکسی ها از ماسک و اختصاص بیلبوردها و تلویزیون های شهری از سوی شهرداری ها برای فرهنگ سازی استفاده از ماسک در جامعه، از دیگر اقدامات ستاد استانی مدیریت کرونا فارس بود که معاون استاندار به آنها اشاره کرد.

از دیروز تا امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

برچسب ها: ماسک ، مراکز خرید ، اجباری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار