رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت:بخش کشاورزی از مهمترین بخش های کشور و استان فارس است چرا که وظیفه تامین امنیت غذایی و حفظ خودکفایی؛ به خصوص در شرایطی که کشور با تهدیدهای ظالمانه ای روبرو است را برعهده دارد.
کد خبر: ۸۷۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ 08 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: حسن نوروزی در نشست با رئیس، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: در مجموعه عریض و طویل کشاورزی فارس، باید دانشمان به روز کنیم تا نقش های سه گانه هدایت، حمایت و نظارت بهره برداران این بخش را به خوبی ایفا نمائیم.

به گفته وی؛ بخش کشاورزی از مهمترین بخش های کشور و استان فارس است چرا که وظیفه تامین امنیت غذایی و حفظ خودکفایی؛ به خصوص در شرایطی که کشور با تهدیدهای ظالمانه ای روبرو است را برعهده دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه استان فارس با تولید حدود 9 درصد کل تولیدات کشاورزی در افق چشم انداز توسعه، تامین کننده اساسی نیازهای غذایی کشور است، بیان کرد: علی‌رغم تنگناها کماکان باید تولیدات کشاورزی این استان حفظ شود و باید با روش های مختلف از جمله استفاده از شیوه های نوین آبیاری، کاشت محصولات کم آب بر بهره وری آب را افزایش داد.

وی به فعالیت های مهم بخش کشاورزی گریزی زد و افزود: تولید محصول گواهی شده به ویژه در شرایطی که انواع و اقسام بیماری ها که سلامت جامعه را تهدید می کند؛ از جمله اقدامات مهمی است که مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با بیان اینکه تامین آب باید به شغل پایدار تبدیل شود، ابراز کرد: این سازمان آمادگی حمایت از طرح های کوچک آب و خاک را دارد.

نوروزی؛ ایجاد شهرک های کشاورزی را کمک به مردمی کردن اقتصاد دانست و اظهار کرد با ایجاد این شهرک ها زمینه اشتغال فارغ التحصیلان فراهم می شود از این رو در حد توان آمادگی کمک به تکمیل این شهرک ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه شعار سال جهش تولید است، افزود: رکن اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و یا صندوق های خرد زنان روستایی در صورتی که به خوبی مدیریت شوند نقش بسزایی در این امر خواهند داشت بنابراین صندوق های مذکور باید با تامین اعتبار حمایت شوند.

نوروزی با بیان اینکه درصد عمده‌ای از بازنشستگان استان فارس در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی قرار دارند، که اگر مشکلاتشان حل شود مشکل بخش قابل توجهی از بازنشستگان حل شده است، ابراز کرد: پاداش سال 98 این افراد تا پایان شهریور ماه پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: نیمی از پروژه های جهش تولید مربوط به بخش کشاورزی است و اگر می‌خواهیم دستاوردی در این زمینه داشته باشیم باید در حد توان کارمندان را هم با انگیزه نگه داریم؛ اگرچه کارمندان فهیم و تحصیلکرده هستند و شرایط کشور را می شناسند ولی مهم است که کوتاهی نکنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار