برای کاهش مشکلات در دوران شیوع کرونا، رعایت نکات بهداشتی و مدیریت صحیح زندگی ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 08 July 2020

تابناک فارس به نقل از باش گاه خبرنگاران:برای کاهش مشکلات و آثار مخرب ویروس کرونا و در خانه ماندن اعضای خانواده، رعایت اصول بهداشتی و مدیریت صحیح زندگی ضرورت دارد و بار مسئولیت بر افراد خانواده دوچندان شده است.

این روز‌ها به علت وجود ویروس کرونا و ضرورت در خانه ماندن و کمتر شدن روابط اجتماعی، یاس، اضطراب، خستگی بر فضای خانواده‌ها سایه انداخته و افراد از طولانی شدن دوران شیوع کرونا احساس خستگی می‌کنند و از ناراحتی‌ها و بگو مگو‌های ناشی از در کنار هم بودن مداوم گلایه‌مند هستند و حتی گاهی فضای خانه به فضایی آرام و کسل کننده تبدیل می‌شود و مردم از اینکه پایان شیوع کرونا قابل پیش بینی نیست دچار سرخوردگی شده اند.

لیلا رازقیان روانپزشک و رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری اظهار کرد: به علت شیوع کرونا و در خانه ماندن و ایجاد وظایف جدید برای خانواده‌ها مشکلات زیادی به وجود آمده که در صورت نداشتن مدیریت صحیح، زندگی را دچار چالش می‌کند.

او ادامه داد: تعداد افراد خانواده که در خانه حاضر هستند بیشتر شده و وظایفی مثل تمیز کردن، رعایت بهداشت و خرید کردن با حساسیت زیاد در رعایت نکات بهداشتی، ضدعفونی کردن وسایل، بار مسئولیت بر افراد خانواده را دوچندان کرده است.

لیلا رازقیان تصریح کرد: وقتی اعضای خانواده برای مدت مدید در کنار هم باشند زمینه برای کنترل یکدیگر مساعد می‌شود و این موضوع در خانواده تنش ایجاد می‌کند، به طوری که طبق آمار، اختلالات زناشویی در دوران کرونا بیشتر شده است.

روانپزشک و رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری افزود: شدیدترین آسیب روانی ناشی از اضطراب کرونا نشخوار‌های فکری در مورد موضوعاتی است که خارج از کنترل ما است و این امر باعث هجوم افکار منفی و نگرانی نسبت به آینده می‌شود.

او گفت: به علت نامشخص بودن زمان ادامه کرونا و احتمال نیاز به در خانه ماندن باید افراد برنامه‌هایی داشته باشند که در ضمن حفظ سلامت، روان تاب آوری خود را افزایش دهند.

لیلا رازقیان اظهار کرد: لازم است برای کاهش اضطراب از طریق فناوری‌های مجازی ارتباط خود را با دوستان حفظ کنیم، همچنین تمرین‌های ورزشی در منزل به حفظ سلامت روان در این روز‌ها کمک می‌کند. در دوران کرونا باید نظم زندگی را مانند قبل حفظ کرد و فعالیت‌های متداولی را در خانه ادامه داد.

او بیان کرد: ضرورت دارد از افکار و احساسات خود در برابر مسایل روزمره مراقبت کنیم و برای خود و دوستانمان اضطراب و ناامیدی ایجاد نکنیم و همچنان اخبار را از منابع موثق پیگیری کنیم و بدانیم این بحران به هر حال مقطعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار