رئیس گروه بهداشت و سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پلمب هشت واحد متخلف در شیراز خبر داد و گفت: از ابتدای راه‌اندازی طرح گشت ویژه کرونا تاکنون، بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی انجام و نظارت‌ها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 07 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: سیامک شمس امروز در حاشیه بازدید از اماکن سطح شهر شیراز اظهار داشت: هشت واحد صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نداشته‌اند باحضور نمایندگاین از مسوولان اماکن و نیروی انتظامی استان پلمب شد.

وی با اشاره به شرایط ویروس کرونا و افزایش شیوع این ویروس در استان، افزود: از سوی استانداری فارس و سایر دستگاه‌های نظارتی گشت ویژه کرونا در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس گروه بهداشت سلامت و محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این تیم‌ها عهده‌دار نظارت و بررسی وضعیت اماکن مختلف، تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و ادارات را در دستور کار قرار دارند تا با نظارت‌های شبانه‌روزی بتوانیم شیوع کرونا در استان را کاهش دهیم.

شمس اضافه کرد: در استان فارس ۸۲ تیم با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات نظارتی را انجام داده که ۱۲ تیم نظارتی آن در شهر شیراز فعالیت دارند.

وی با اشاره به برخورد قانونی با افرادی که موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، اذعان کرد: در این نظارت‌ها موارد مختلفی شامل دستورالعمل‌های کشوری برای رعایت اصول بهداشتی در دوران کرونا، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و دستکش، جلوگیری از حضور افراد مشکوک در محل کار و ارجاع آنان به مراکز درمانی بررسی و ارزیابی می‌شود تا پروتکل‌هایی که به ادارات و اصناف مختلف ارائه شده اجرا شود.

به گفته این مقام مسئول بر اساس ابلاغیه ستاد استانی کرونا، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌ها و برخی واحدهای صنفی دیگر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

به گزارش فارس، طرح گشت ویژه کرونا با همکاری اصناف، سازمان صمت، شهرداری و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار