رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم با هماهنگی دادستان عمومی شهرستان ضمن هشدار به برگزارکنندگان هرگونه مراسم عزا و عروسی و با توجه به اینکه برگزاری هرگونه مراسمی باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود، با افراد متخلف توسط ضابطین قضایی برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ 07 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر سید مجید ارجمندافزود: افرادی که با علم و اطلاع از مبتلا بودن به کرونا، از قرنطینه خارج و موجب انتشار و ابتلا دیگر افراد جامعه شوند مشمول تبعات قانونی خواهند شد.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در تجمعات انسانی، مبتلایان به کووید ۱۹ و افراد مشکوک ملزم به ماندن در قرنطینه خانگی تا زمان بهبود هستند.

ارجمند گفت: با توجه به ضرورت حفظ جان شهروندان، انجام اقدامات پیشگیرانه وظیفه همگانی است و افراد نباید به بهای به خطر انداختن سلامت دیگران مبادرت به تفریح، خرید یا گردش کنند.

وی ابراز کرد: افراد مشکوک هم می توانند ناقل بیماری باشند، بنابراین تا زمان مشخص شدن جواب نمونه‌ها از حضور در اجتماعات خودداری کنند، متأسفانه مواردی را داشتیم که در مجالس عروسی و عزا، جمع های خانوادگی و ادارات حاضر و موجب ابتلای جمع زیادی از حاضران شده بودند.

پلمب ۵ واحد صنفی متخلف در جهرم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به هشدارهای قبلی، در ۲۴ ساعت گذشته ۵ واحد صنفی متخلف، به دلیل بی‌توجهی به هشدارها در جهت مقابله با کرونا در شهرستان توسط واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شد.

ارجمند افزود: خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت در این چند ماه تمام قد در حال خدمت هستند و از اصناف انتظار دارند مباحث بهداشتی را رعایت کنند.

وی ابراز کرد: مردم دوباره مانند چند ماه پیش به میدان بیایند و در کنار کادر بهداشت و درمان باشند؛ مردم شکایات خود را می‌توانند به سامانه ۱۹۰ اطلاع بدهند.

برخورد قضایی بابرگزارکنندگان مراسم‌ در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم با هماهنگی دادستان عمومی شهرستان ضمن هشدار به برگزارکنندگان هرگونه مراسم عزا و عروسی و با توجه به اینکه برگزاری هرگونه مراسمی باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود، با افراد متخلف توسط ضابطین قضایی برخورد می‌شود.

دکتر محمد رحمانیان ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: انتظار می‌رود که تا بهبود شرایط مردم عزیز شهرستان از برگزاری هر گونه مراسم از جمله عزا و عروسی به شدت پرهیز کنند، در غیر این صورت با افراد متخلف برابر قوانین و مقررات برخورد قاطع می‌شود.

وی اظهار کرد: از همشهریان عزیز درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه مجالس در سطح شهر با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند.

تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین گفت: با بالا رفتن ظرفیت تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان پیمانیه و نیاز مبرم بیماران به اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن‌ساز جدید با ظرفیت تأمین بالای اکسیژن (۴۶۱ لیتر در دقیقه) خریده شد.

رحمانیان افزود: پیش از این بیمارستان پیمانیه دارای دو دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۱۵۰ لیتر اکسیژن در دقیقه بود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ناگهانی بیماران بستری مبتلا به کرونا، این حجم از اکسیژن جوابگوی نیاز آنان نبود، به همین دلیل سریعا درخواست خرید دستگاه اکسیژن ساز جدید با ظرفیت بالا به وزارت بهداشت داده شد و با رایزنی‌هایی که صورت گرفت اکنون این دستگاه خریداری و در این بیمارستان نصب شده است.

وی بیان کرد: این دستگاه اکسیژن ساز جدید ۴۶۱ لیتر اکسیژن در دقیقه تولید می کند و هزینه خرید آن ۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان پیمانیه دارای سه دستگاه اکسیژن‌ساز است که می‌تواند جوابگوی بیماران بستری به کرونا باشد و امیدوار هستیم با رعایت توصیه های بهداشتی گفته شده شاهد کاهش آمار مبتلایان به این ویروس خطرناک و همینطور بیماران بستری کرونایی در جهرم باشیم.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار