در گزارش زیر ۵ خوراکی برای تامین آب بدن را به شما معرفی می کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نوشیدن آب بهترین وساده‌ترین راه تامین آب بدن است؛ اما در فصل تابستان می‌توانید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که هم آب بدن را تامین می‌کند و هم املاح و ویتامین‌های موردنیاز؛ از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. مصرف ماست، نیاز بدن به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه‌ب مانند ویتامین ب ۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. در خرید ماست، نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب کنید.

هندوانه: تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی‌اکسیدان موجود در آن به پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب برای رشد سلول‌های جدید است. توت‌فرنگی ۹۱ درصد، زغال‌اخته ۸۵درصد و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.

 

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه‌فرنگی را می‌توانید همراه با پنیر و ریحان به عنوان میان‌وعده مصرف کنید. گوجه‌فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خردشده را آب تشکیل می‌دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین ث است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند.

برچسب ها: خوراکی ، آب بدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار