مهمترین دغدغه مردم در روزهای شیوع کرونا استفاده از بهترین ماسک برای مقابله با بیماری است از این رو عضو کمیته علمی کرونای کشوری بهترین ماسک را معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مینو محرز عضو کمیته علمی کرونای کشوری درباره وضعیت کرونا گفت: در چند استان مانند خوزستان که تصور می‌کردند با گرمای هوا کرونا از بین می‌رود، این اتفاق نیفتاد و تبدیل به اپیدمی شد و همچنین چند استان دیگر که در آن‌ها خبری از کرونا نبود، این بیماری شایع شد و مراجعه‌کننده بستری و حتی فوتی هم وجود داشت.

وی در ادامه درباره وضعیت تهران توضیح داد: وضعیت تهران در زمینه کرونا به دلیل بسته بودن مدارس و دانشگاه‌ها خوب بود و به تدریج که باز شد بد نبود، اما حالا افتضاح شده است. به عنوان مثال اگر قبلاً یک نفر از یک خانواده می‌آمد، حالا همگی با هم می‌آیند.

محرز در خصوص تعداد تقریبی مبتلایان به کرونا عنوان کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان بیشتر شده است، اما بر اساس آنچه از بیمارستان امام خمینی (ره) می‌دانم، اواخر اسفند و اوایل فروردین روزی ۶۰ تا ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشتیم و ۲ هزار بیمار بستری شد و ۱۰۰ نفر زیر بنت در آی‌سی‌یو بودند و به تدریج کم شد تا به دو تا سه نفر بستری رسید و بخش‌ها به حالت عادی برگشت.

عضو کمیته علمی کرونای کشوری افزود: الان دوباره در بیمارستان‌های تعیین شده جا کم است و حالا خیلی از بخش‌های بیمارستان امام که بالای هزار و ۳۰۰ تخت دارد و به حالت عادی برگشته بود، به کرونا اختصاص داده شده است.

وی درباره اولین واکنش‌ها نسبت به بیماری کرونا تشریح کرد: اوایل ترس زیادی نسبت به این بیماری در دل‌ها ایجاد شد و فکر می‌کردند اگر کرونا بگیرند، ۱۰۰ درصد می‌میرند و زمانی که با صحبت اضطراب‌ها کاهش یافت، رعایت می‌کردند و بیماری هم کم شد، اما بعد‌ها مردم خسته شدند و در تمام دنیا هم این خسته‌شدن وجود دارد، اما باید از لحاظ روانی روی مردم کار کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ایران افزود: مردم بعد از جریان کرونا دچار افسردگی شدند و همه چیز را رها کردند و از لحاظ روانی باید به آن‌ها رسیدگی شود. علاوه براین، جوانان ما اجتماعی فکر نمی‌کنند و بیشتر «من» هستند تا ما؛ در صورتی که وظیفه ما در اجتماع حفظ خود و اطرافیان است و باید روی مردم از لحاظ فرهنگی هم کار شود.

ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و ارزان بخرید
محرز ادامه داد: باید برچسب چگونه سرفه‌کردن و دست شستن فرهنگسازی می‌شد و این کار سختی نیست و ما معتقدیم راه آن ماسک زدن است و کافی است ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و ارزان بخرید. استفاده‌ از ماسک‌های فیلتردار برای محیط‌های بیمارستانی است و استفاده از آن در اجتماع غلط است و ضرورت ندارد.

عضو کمیته کرونا خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی با رفتار مردم برطرف  و اگر رعایت کنند، کنترل می‌شود و اگر نشود، بدتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار