مسئول گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از وقوع ۳۱ فقره حریق در مراتع طبیعی طی یک هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 06 July 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سید کاظم موسوی درباره وقوع آتش‌سوزی‌های یک هفته گذشته در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان، اظهار داشت: از دوشنبه هفته گذشته تا امروز 31 فقره آتش سوزی در سطح استان داشتیم که اغلب در مدت 3 تا 6 ساعت اطفای شده است.

وی افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در ارتفاعات شهرستان‌های فراشبند، کازرون، فیروزآباد و ممسنی بوده است که با بیش از یک روز درگیری توانستیم حریق را اطفاء کنیم.

موسوی با بیان اینکه برای مهار این آتش‌سوزی‌ها یک‌هزار نفر مشارکت داشتند، ادامه داد: علت وقوع آتش سوزی‌های رخ داده در حال بررسی است و سطح مورد حریق تا کنون برآورد نشده است.
مسئول گروه امداد طبیعت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای مهار این آتش سوزی‌ها، نیروهای بسیج، سپاه، تیپ 55 هوابرد، بهره‌برداران و مرتعداران، نیروهای مردمی و .... مشارکت داشتند.

وی تاکید کرد: از روستائیان، گردشگران، کوهنوردان، عشایران و سایر بهره‌برداران از مناطق طبیعی درخواست می‌شود که از روشن کردن آتش در محیط‌های باز خودداری کنند و در صورت نیاز پس از استفاده حتما آن را با استفاده از آب خاموش و اطراف و روی آن را سنگ چین کنند.

 

موسوی همچنین از فوت یک فعال محیط زیست براثر سوختگی در ارتفاعات منطقه فهلیان (منطقه آزاد) شهرستان ممسنی در که بر اثر آتش سوزی فوت کرد نیز خبر داد.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس هم گفت: محمد جواد مختاری 31 ساله از فعالان محیط زیست استان فارس که در حین تلاش برای مهار آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی شهرستان ممسنی دچار سوختگی 95 درصد شده بود که متاسفانه در شامگاه 14 تیرماه در بیمارستان امیرالمومنین جان خود را از دست داد.

حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز در این خصوص با صدور پیامی، درگذشت این جوان فداکار را تسلیت گفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در استان فارس هم گفت: عاملان آتش سوزی 20 هکتار از مراتع کوه‌های منطقه "فهلیان" که 2 نفر از افراد غیر بومی بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ محمدهاشم قسام با اشاره به اینکه متهمین تحویل مقام قضائی شدند، گفت: متاسفانه سهل انگاری این 2 نفر علاوه بر از بین رفتن منابع طبیعی ارزشمند، منجر به سوختگی شدید یک جوان دوست دار محیط زیست که قصد خاموش کردن آتش را داشت نیز شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار