شهردار شیراز بیان کرد: ضمن احترام به همه هموطنان عزیز معتقدم مردم شیراز نباید هزینه سفرهای غیر ضروری و بی مورد به استان فارس را بپردازند.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 05 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: حیدر اسکندرپور با اشاره به اینکه در روز گذشته بیش از ۶۰۰ فرد مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند، گفت: با کمال تاسف باید اعلام کنم که بخشی از این مشکل بر اثر سفرهای انجام شده از استان‌های جنوبی به استان فارس است.

شهردار شیراز بیان کرد: ضمن احترام به همه هموطنان عزیز معتقدم مردم شیراز نباید هزینه سفرهای غیر ضروری و بی مورد به استان فارس را بپردازند.

وی افزود: چرا امروز باید شاهد ایجاد محدودیت‌ها در کسب و کار،حمل و نقل و سایر موارد زندگی روزمره مردم باشیم در حالی که می‌توانستیم با ممانعت از این سفرها شیوع بیماری را به میزان درخور توجهی کاهش دهیم.

وی خطاب به مردم‌ شیراز گفت: همشهریان عزیز،شناسایی روزانه ۵۰۰تا ۶۰۰ مورد جدید مثبت ابتلا به کرونا به معنی حضور چندین برابر ناقلان بدون علامت در جامعه است؛ بنابراین باید همچون اسفند ماه با همکاری و‌ همدلی به یکدیگر کمک کنیم و از سرعت شیوع بیماری بکاهیم.

حفظ جان مردم اولویت اصلی شهرداری است

شهردارشیراز با اشاره به بعضی انتقادها درباره تعطیلی ناوگان حمل و‌نقل عمومی،اظهار کرد: شهرداری و نمایندگان مردم در شورای شهر نیز از مشکلات مردم‌آگاه هستند اما موضوع حفظ جان شهروندان به‌عنوان‌اولویت اصلی مد نظر است.

اسکندر پور با بیان اینکه بازگشایی ناوگان حمل و‌نقل عمومی در هفته‌های گذشته به شرط رعایت اصول‌بهداشتی انجام شده است،عنوان کرد: متاسفانه در این مدت شاهد رعایت نکردن اصولی همچون استفاده از ماسک از سوی بعضی افراد بوده ایم.

وی تاکید کرد: نمی‌شود خواهان فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم اما از ماسک استفاده نکنیم و یا به فاصله گذاری اجتماعی بی توجه باشیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه عبور از این بحران به‌کمک مردم نیاز دارد، یادآور شد: استاندار خوزستان دلیل شیوع بیماری در شهرهای این استان را برگزاری مراسم‌ها و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی در ایام عید فطر دانسته است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش مدیران شهرداری شیراز را مکلف کرد از ارائه خدمات به افرادی که در محیط شهرداری از ماسک استفاده نکرده‌اند خود داری کنند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه اگر مردم رعایت نکنند هیچ انفاق مثبتی در مبارزه با کرونا رخ نخواهد داد،گفت: بی تردید حمایت مردم از شهرداری،مجموعه مدیریت ارشد استان و همچنین حمایت مردم‌از یکدیگر تنها راه حل معضل پیش رو است.

اسکندرپوربا بیان اینکه ما در دور اول کنترل بیماری کرونا موفق بودیم چون تمام دستگاه ها در کنار مردم و مردم در کنار دستگاه ها بودند، عنوان کرد: اما در دور دوم به دلیل بی خیالی ایجاد شده، در شرایط خوبی نیستیم از رسانه ها می خواهیم که از کنار این تعداد فوتی ها راحت رد نشود و آنها را فقط به چشم یک عدد نبیندچرا که جان باختگان بخشی از خانواده ما هستند

اسکندرپور افزود: طی تماس های که در روز اول فروردین با رئیس علوم پزشکی داشتم ریس دانشگاه از اینکه یک مورد فوتی جدید داشتیم و تعداد جان باختگان از 13 نفر به 14 نفر رسیده بود بسیار ناراحت بود، اما امروز آمار فوتی ما در استان به ۱۵۰ نفر رسیده است که این یک فاجعه است.

وی با انتقاد از فضای مجازی گفت: ما در فضای مجازی فقط تخریب و انتقاد داریم در حالی که تا مردم رعایت نکنند کاری پیش نمی‌رود، دو روز است پارک‌ها را تعطیل کردیم اما همچنان تعدادی زیادی از مردم در پارک‌ها هستند، اگر می‌خواهیم زندگی جاری شود باید همه رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار