رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در شهرستان جهرم ۱۴۰۰ نفر مبتلایی قطعی به کرونا داشتیم که از این تعداد،۱۴ نفر فوت شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 05 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمد رحمانیان  اظهار داشت: رفتار بیماری کرونا نسبت به چهار ماه پیش و اوایل بیماری متفاوت شده است.

وی افزود: در اسفندماه مواردی که بستری می شدند دارای علائم خفیف بودند و کمتر منجر به بستری در بخش مراقبتهای ویژه می شد اما اکنون رفتار ویروس متفاوت شده و در کنار علائم شدید، سنین پایین را نیز درگیر می‌کند.

رحمانیان با بیان اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از مهم ترین عوامل کنترل برای این ویروس است، بیان کرد: آمار شهرستان جهرم همانند سایر نقاط استان در چند هفته‌ گذشته روند افزایشی داشته است و تا به امروز یک‌هزار و ۴۰۰ نفر بیمار قطعی داشتیم که از این تعداد متاسفانه ۱۴ نفر از آنان فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: اکنون نزدیک به ۷۰ نفر در بیمارستان پیمانیه بستری هستند که ده نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

رحمانیان ادامه داد: ۵۵ درصد از موارد مبتلا در جهرم طی دو هفته گذشته بوده است که این روند نشانگر بی توجهی به نکات بهداشتی و حضور در تجمعات است.

وی نزدیک بودن به استانهایی که به تازگی وارد پیک شده‌اند مانند هرمزگان را یکی از عوامل افزایش تعداد مبتلایان در جهرم عنوان کرد و گفت: ۲۵ درصد از مبتلایانی که در جهرم ثبت شده سابقه مسافرت به استان‌های پرخطر و به خصوص هرمزگان را داشته اند.

رحمانیان بیان کرد: مراسم عروسی، عزا و دورهمی‌ها هم ۲۵ درصد دیگر از عوامل ابتلا در جهرم بود و تعداد زیادی از مبتلایان نیز بانوان خانه‌دار هستند.

وی گفت: همچنین از یکشنبه ۱۵ تیرماه به مدت یک هفته، به منظور جلوگیری از تجمع و پیشگیری از بیماری کرونا، همه آزمایش‌های قبل ازدواج جهت زوجین لغو می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خصوص اعمال برخی محدودیتها در شهرستان، اعلام کرد: یک هفته پیش با هماهنگی فرمانداری، پارک‌ها و ورزشگاه‌ها به طور موقت تعطیل شد و یک سری محدودیت‌ها را نیز از امروز اعمال می‌کنیم.

وی افزود: اگر محدودیت ایجاد نشود، افراد بیشتری مبتلا می شوند و بیمارستان ما پاسخگو نخواهد بود چرا که اکنون ظرفیت بیمارستان پیمانیه در حال تکمیل است و نگران هستیم نتوانیم پاسخگوی افراد نیازمند باشیم.

انتهای پیام/ س

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار