این مقام مسئول در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: در فارس ۳۶ شهرستان و ۱۱۰ شهر وجود داد که سه شهر دیگر از جمله زنگی آباد مرودشت، معز آباد خرامه و رستاق داراب به شهرستان ارتقا خواهند یافت که مجموع شهرستان‌های استان به ۱۱۳ شهر خواهد رسید.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: پرویز کهندل صبح شنبه در نشست خبری آغاز هفته نکوداشت شهرداری‌ها بیان کرد: میز خدمت در شهرداری‌ها به ٢ صورت است یکی از این روش‌ها نیز خدمت حضوری و دیگری نیز خدمت الکترونیکی است و تلاش شده تا با ارائه‌ی خدمات به صورت الکترونیکی علاوه بر کاهش بروکراسی اداری نسبت به ارائه خدمات اقدام شود.

وی اضافه کرد: یکی از اهدافی که توسعه میز خدمت به دنبال تحقق آن است ارائه‌ی خدمات به صورت کاملاً شفاف و قابل کنترل است از این رو با الکترونیکی شدن خدمات شهرداری‌ها شاهد کاهش فساد در این دستگاه نیز خواهیم بود.

مدیرکل دفتر أمور شهری استانداری فارس ادامه داد: کاهش ترافیک، کاهش فساد اداری، کاهش بروکراسی اداری، کاهش تجمعات شهری و تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی نیز سایر ویژگی‌های الکترونیکی شدن فرایند خدمات شهرداری‌ها است.

دیده نشدن شهرداری‌ها در کرونا

کهندل در خصوص اقدامات شهرداری‌ها یادآور شد: شهرداری‌ها در خصوص مبارزه با کرونا در خط مقدم مقابله با کرونا بودن و شهرداری هم تراز با شبکه بهداشت در حال فعالیت بود این در حالیست که اقدامات و فعالیت‌های شهرداری‌ها کمتر مورد توجه اعضای اجتماع قرار گرفت

وی اضافه کرد: بیش از ۶ هزار و ۸۱۰ مرتبه ضدعفونی کردن معابر به صورت مستمر از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری صورت گرفته است این در حالی است که شناسایی مکان‌های پرتردد و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌های منتهی به بیمارستان‌ها از جمله وظایفی است که توسط شهرداری‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری فارس معتقد است در دوران پسا کرونا شهرداری‌ها بیشتر از تمامی دستگاه‌های خدماتی و اجرایی متحمل خطر و زیان خواهند شد با توجه به اینکه میزان درآمدهای شهرداری کاهش چشمگیری داشته است لذا شاید شهرداری‌ها در تأمین حقوق کارگران دچار مشکل شوند.

کهندل در خصوص ضد عفونی کردن معابر نیز یادآور شد: در خصوص مبارزه با کرونا شهرداری‌ها مکلف به ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل شهری میادین عرضه میوه جمع آوری پسماند پایانه‌های شهری جایگاه‌های سوخت و تمامی مکان‌هایی که در معرض استفاده‌ای ارباب رجوع بوده خواهند بود:

اضافه شدن سه شهرستان جدید به فارس

این مقام مسئول در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: در فارس ۳۶ شهرستان و ۱۱۰ شهر وجود داد که سه شهر دیگر از جمله زنگی آباد مرودشت، معز آباد خرامه و رستاق داراب به شهرستان ارتقا خواهند یافت که مجموع شهرستان‌های استان به ۱۱۳ شهر خواهد رسید.

کهندل با بیان اینکه فارس دارای ۲ هزار و ۱۱۲ روستای دارای دهیاری می‌باشد به تعداد جمعیت اعضای شورای شهر هر استان، شهرستان و هر بخش اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای شورای استان ۳۶ نفر و تعداد اعضای شهرستان‌ها ۱۲۳ نفر و تعداد اعضای شورای شهرها ۵۶۸ نفر و تعداد اعضای شورای بخش‌ها ۴۳۰ نفر می‌باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ١٠٨ شورای شهر و ١١٠ شهرداری در سطح استان وجود دارد اما دو شورای شهر خیرآباد خرامه و شورای شهر مرودشت به علت اختلافات درونی اعضا و عدم تشکیل جلسات منحل شده است و طبق قانون تمام اختیارات در حوزه استاندار استان می‌باشد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها در ادامه نیز با اشاره به اینکه از ۱۴ تا ۲۰ تیرماه هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری‌ها نامگذاری شده است، به عناوین روزهای این هفته پرداخت و بیان کرد: روز ۱۴ تیر ماه که اولین روز این هفته می‌باشد به نام شهرداری، دهیاری، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، روز پانزدهم تیر شهرداری و دهیاری صیانت از حقوق شهروندی و قانون مداری، روز شانزدهم شهرداری، دهیاری، سکونت گاه زیست پذیر و ارتقا کیفیت زندگی، روز هفدهم شهرداری، دهیاری، آموزش و توانمندسازی و فناوری‌های نوین، روز هجدهم تیرماه شهرداری، دهیاری، ایثار، همگرایی و عملکرد جهادی، روز نوزدهم تیر ماه شهرداری، دهیاری صیانت از هویت کالبد، دانش بومی و میراث شهر و روستا و همچنین روز بیستم تیر با عنوان روز شهرداری و دهیاری و پویشی به سوی گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار