عضو هیئت امنای حرم امامزاده محمدبن‌ موسی‌الکاظم(ع) گفت: این حرم می‌تواند به سومین زیارتگاه و قطب فرهنگی زیارتی در شمال غرب شهر مقدس شیراز تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:سردار محمدعلی شیخی اظهار داشت:جلسه‌ای برای توسعه حرم محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) با حضور چهار نماینده شیراز و زرقان در مجلس، شهردار منطقه، هیئت امنای امامزاده، معتمدین محل و نماینده باغداران قصردشت برگزار شد.

وی افزود: موضوع و کار اصلی توسعه حرم است و طرح‌های مکمل آن ایجاد یک بازار سنتی در نزدیکی پایانه اتوبوس‌رانی و ایجاد یک پایانه بزرگ گل و گیاه خواهد بود.

کار اصلی، توسعه حرم امامزاده محمد بن ‌موسی‌الکاظم(ع) است

 

عضو هیئت امنای حرم امامزاده محمد بن ‌موسی‌الکاظم(ع) درمورد پایانه گل و گیاه توضیح داد: باغی در دو طرف بازار قرار گرفته به اسم باغ علیشاهی که در آنجا تصمیم است یک پایانه بزرگ گل و گیاه ایجاد شده و در آن کلیه امور مربوط به گل و باغداری صورت پذیرد.

این طرح به‌دنبال افزایش ظرفیت فضای معنوی شهر و رفع مشکل باغداران قصردشت است

شیخی با بیان اینکه در این طرح به دنبال افزایش ظرفیت فضای معنوی شهر و رفع مشکل باغداران قصردشت هستیم، تصریح کرد: این طرح به منظور اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کردن امامزادگان به قطب‌های فرهنگی در کشور می‌باشد و امامزاده محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) می‌تواند به یک پایگاه بزرگ فرهنگی و یک ظرفیت توریستی، سیاحتی و زیارتی برای شمال غرب شیراز تبدیل شود.

این فعال فرهنگی مذهبی اضافه کرد: بعد از حرم‌های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاالدین حسین(ع)، حرم محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) می‌تواند به سومین زیارتگاه در شهر شیراز تبدیل شده و در آینده بتواند در سطح کشور و حتی بین المللی مطرح گردد.

تبدیل حرم امامزاده محمد بن‌ موسی‌الکاظم(ع) به سومین زیارتگاه شیراز

وی با اشاره به گرفتن مجوزها و تملک‌های لازم بیان داشت: شهرداری شیراز و اوقاف موافقت خود را برای طرح توسعه حرم محمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) اعلام داشته‌اند و همچنین طرح جامع محله درحال تصویب است.

 

عضو هیئت امنای حرم امامزاده محمد بن ‌موسی‌الکاظم(ع) با ذکر اینکه جلسه امروز با نمایندگان مجلس برای رسیدن به راهکارهای اجرا و وارد فاز اجرایی شدن بوده است، عنوان داشت: مقرر شد در هفته آینده جلسه‌ای با عوامل ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط با این طرح برگزار شده و در یک مراسم رسمی کلنگ آن برزمین زده و کارهای اجرایی آن آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار