دکتر محمد رحمانیان افزود: به همه مردم اکیدا توصیه می‌کنیم، ضمن رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، حتما از ماسک استفاده کنند و در هیچ دورهمی و تجمعی شرکت نکنند.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ 02 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسوول کمیته استعدادیابی هیات فوتبال شهرستان جهرم بیان داشت: با صدور دستورالعملی از سوی هیات فوتبال استان فارس، انجام تمرینات ورزشی در رده‌های پایه به ویژه مدارس فوتبال و فوتسال در این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

احسان عشقی افزود: با هرگونه تمرین در مدارس فوتبال و فوتسال برخورد و اقدام به تذکر کتبی همراه با درج در پرونده و در صورت تکرار، مجوز فعالیت آنها لغو می‌شود.

وی، از تمام مدیران و مربیان درخواست کرد، در صورت شروع تمرینات، آن را تا صدور مجوز به حالت تعلیق در آورند تا دچار مشکل نشود.

ورود مشتری به رستوران‌های جهرم ممنوع شد

رییس اتحادیه اغذیه فروشان شهرستان‌ جهرم نیز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: طبق دستور فرماندار ویژه این شهرستان و رییس کمیته مبارزه با کرونای شهرستان، با توجه به شیوع بیش از حد ویروس کرونا، قرمز شدن وضعیت شهرستان و احتمال به خطر افتادن جان همشهریان، واحدهای عرضه کننده‌ مواد غذایی باید از پذیرش مشتری و میهمان در داخل رستوران و محل کسب، خودداری کنند.

محمدنبی فتحی، با اشاره به اینکه صندلی‌ها در این واحدهای صنفی باید جمع‌آوری و از حضور مشتری در داخل این اماکن اکیدا خودداری شود، افزود: عرضه اغذیه به‌ صورت بیرون‌بر در دستور کار متولیان این واحدها قرار گیرد.

به گفته وی، این تصمیم که از یازدهم تیرماه ۹۹ و با هدف جلوگیری از شیوع زنجیره‌ای ویروس کرونا، حفظ جان کسبه، همشهریان و همچنین جلوگیری از تعطیلی محل کسب متولیان این واحدهای صنفی اتخاذ شده است تا اطلاع ثانوی باید اجرا شود و به صورت روزانه از سوی بازرسان، نظارت بر اجرای این دستورالعمل اعمال می‌شود.

فتحی بیان کرد: همچنین از مسوولان این واحدهای صنفی درخواست می‌کنیم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی نهایت تلاش و دقت را انجام دهند تا شاهد تعطیلی محل کسب آنها نباشیم و به این موضوع نیز توجه داشته باشند که استفاده از ماسک، دستکش، روپوش تمیز، کلاه توسط پرسنل و وجود مواد ضد عفونی کننده در این اماکن الزامی است.

وی ادامه داد: اینگونه واحدهای صنفی لازم است میز فروش را که مجهز به مواد ضدعفونی کننده است به جلو مغازه منتقل کرده و دستگاه کارتخوان بانکی نیز برای تسویه حساب روی میز و در اختیار مشتری قرار دهند.

او تاکید کرد: با مسوولان این واحدهای صنفی که رعایت بهداشت و حال مردم را نکنند، به صورت جدی برخورد می‌شود.

شهروندان جهرمی در هیچ دورهمی و تجمعی شرکت نکنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم پنجشنبه گفت: شمار افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان رو به افزایش است در حالی که برخی از آنها هیچ گونه بیماری زمینه‌ای هم ندارند و می‌توان گفت که وضعیت این شهر از حیث تعداد مبتلایان به این بیماری، خوب نیست.

دکتر محمد رحمانیان افزود: به همه مردم اکیدا توصیه می‌کنیم، ضمن رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، حتما از ماسک استفاده کنند و در هیچ دورهمی و تجمعی شرکت نکنند.

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در جهرم

مسوول روابط عمومی حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: با وجود هشدارهای قبلی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته ۲ آرایشگاه زنانه به دلیل بی‌توجهی به هشدارها در شرایط کرونا، توسط واحد بهداشت محیط این معاونت و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی جهرم، پلمب شدند.

دانیال فرهیخته افزود: همچنین با استناد به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز متخلف، در چند روز گذشته، سه واحد نانوایی نیز در جهرم به سبب رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب شدند.

او بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در طرح تشدید بازدید از مراکز حساس، ضمن بازدید سرزده، تذکرهای لازم را ارائه و در صورت عدم رفع نواقص، اقدام به پلمب این مراکز می‌کنند.

فرهیخته، همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و مورد را اطلاع دهند.

شورای تامین شهرستان جهرم نیز پیشتر، در مصوبه‌ای فعالیت همه آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و گل‌فروشی‌های این شهرستان را تعطیل و رستوران‌ها را فقط مجاز به ارائه خدمات بیرون ‌بر اعلام کرده بود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (دوازدهم تیرماه ۹۹) تا کنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر بهبود یافته‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسیده است.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار