مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس، با اشاره به رتبه نخست فارس در تولید ماهیان خاویاری بین استان‌های غیرساحلی، پیش‌بینی کرد که تا پایان امسال در این استان ۴۰۰ کیلوگرم خاویار تولید شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 01 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی فلاحی خاطرنشان کرد: برای پایان امسال تولید ۹ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی، ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی، ۱۴ میلیون قطعه ماهیان زینتی و ۴۰۰ کیلوگرم خاویار در استان فارس پیش‌بینی شده است.

فلاحی سرانه مصرف آبزیان در استان را ۹.۶ کیلوگرم اعلام کرد و با بیان اینکه این سرانه نسبت مطلوبی نیست، گفت: مردم ما آشنایی با تنوع در طبخ آبزیان ندارند و با برنامه‌های آموزشی در تلاشیم که این سرانه به ۱۰ کیلوگرم طی دو سال آینده برسد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی فارس با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹۹۲ تن ماهی گرم‌آبی در فارس تولید و به بازار عرضه شد، گفت: ۶۹۲ تن از این گونه تولید شده در فارس در ۲۱ منبع آبی استان از جمله سد درودزن بوده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: سال ۹۸ بالغ بر ۱۲۶۰ تن ماهی در ۱۳۵۰ استخر ذخیره کشاورزی به صورت دو منظوره در فارس تولید شده است.

او همچنین میزان تولید ماهیان سردآبی استان مانند قزل‎آلا در سال گذشته را ۸ هزار و ۵۲۸ تن اعلام و اضافه کرد: فارس در تولید ماهیان سردآبی رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده که این میزان در ۱۹۳ واحد تولیدی، تولید شده است.

فلاحی با بیان اینکه تکثیر ماهی قزل آلا در سال ۹۸ در استان فارس به ۳۴ میلیون قطعه رسید، گفت: فارس از استان‌های پرورش ماهیان زینتی هم محسوب می‎شود، به‌گونه‌ای که در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۱۰۰ قطعه تولید شد.

او همچنین با بیان اینکه فارس از جمله استان‌های غیرساحلی تولید کننده ماهیان خاوری است، اضافه کرد: سال گذشته ۳۴۷ کیلوگرم خاویار در استان تولید شده که همه این میزان به خارج از کشور صادر شده است.

فلاحی با اعلام این خبر که فارس در حوزه تولید گونه‌های جدید از جمله جلبک، ماهی سفید و زالو نیز ورود کرده است، عنوان کرد: تولید جلبک به صورت پایلوت در سال گذشته آغاز و به میزان ۴۴ کیلوگرم تولید و برای سال ۹۹ نیز پیش‌بینی تولید ۱۶۰ کیلوگرم جلبک شده است.

او با بیان اینکه تولید ماهی سفید به صورت پایلوت نیز در چند استخر در سطح فارس آغاز شده، عنوان کرد: تاکنون نتیجه خوبی داشته و امید است با تکمیل این مطالعات گونه‎های جدید هم به مجموع تولیدات آبزیان اضافه شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: توسعه بازارهای جدید آبزیان و بهبود محصولات شیلاتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

برچسب ها: تولید ، خاویار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار