رئیس کل دادگستری فارس گفت: دستور بررسی مجدد برای بازگشایی واحدهای تولیدی توقیف شده توسط بانک‌ها صادر شده تا بتوانیم چرخ اقتصادی استان را به حرکت بیاندازیم.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 29 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در جمع اعضای شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس با تبریک دهه کرامت، حمایت‌های قاطع مقام معظم رهبری از ریاست قوه قضائیه و عملکرد یک ساله دستگاه قضا را باعث انگیزه بیشتر مجموعه قضایی دانست و اظهار داشت: بی تردید آثار مثبت این رهنمودها در تلاش مضاعف همکاران شاهد خواهیم بود که مهمترین آن به حرکت افتادن چرخ اقتصادی استان به دستور رئیس قوه قضائیه است.

وی حمایت قاطع مقام معظم رهبری از دستاوردهای رئیس قوه قضاییه در خصوص ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک ها را بیانگر طی شدن مسیر صحیح حمایت های دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: در استان فارس طی یک سال گذشته با به کارگیری دستورالعمل های ابلاغی و استفاده از ظرفیت های قانونی، از واحدهای تولیدی درگیر مشکل حمایت های قاطع و مناسبی به عمل آورده ایم و این روند را در سال جدید نیز ادامه دارد.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با تأکید بر اهمیت تحقق هرچه بهتر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستگاه قضایی در راستای جهش تولید، گفت: دستوراتی جهت احصاء و بررسی مجدد واحدهای تولیدی توقیف شده توسط بانک ها صادر شده است.

موسوی ادامه داد: این اقدام توسط دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مستقر در دادگستری فارس انجام خواهد شد و در همین راستا کلیه محاکم و مراجع قضایی استان با این دبیرخانه همکاری خواهند کرد.

وی در ادامه در خصوص مباحث خانواده در استان و در راستای اجرای طرح «خانواده متعالی» خواستار تشکیل کارگروه علمی پژوهشی با مدیریت دانشگاه شیراز شد و بیان داشت: در استان فارس 13 نهاد مختلف امورات مرتبط با نهاد خانواده سیاستگذاری می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس یادآور شد: پیشنهادات و نتایج عملکرد کارگروه علمی پژوهشی در راستای اصلاح رویه ها در حوزه خانواده در شورای فرهنگی عمومی مطرح و به بحث و گفتگو گذاشته خواهد شد.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: لازم است این 13 نهاد در راستای تمرکزگرایی به صورت واحد عمل نمایند تا امورات مرتبط با حوزه خانواده از یک سیاست یکسان تبعیت نماید.

وی همچنین خواستار اقدام فرهنگی نهادهای مرتبط در راستای ارتقاء اخلاق خانواده شد و اظهار داشت: متاسفانه رسانه های معاند همه نیرو و امکانات خود را به میدان آورده اند تا اساس و بنیان خانواده های ایرانی را متزلزل کنند؛ لذا باید همه امکانات و توان خود را چه در حوزه فرهنگی، چه در حوزه توجه به اقتصاد و معیشت خانواده و چه در بخش حمایت های حقوقی و قضایی در امر صیانت از خانواده ها متمرکز نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار