کد خبر: ۸۶۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 29 June 2020

حسین نحوی‌نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان از افزایش ۳۹.۵ درصدی تعداد فوت شدگان سالمند در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در استان خبر داد.

تابناک/به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی گیلان از افزایش ۳۹.۵ درصدی تعداد فوت شدگان سالمند در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در استان خبر داد.

حسین نحوی‌نژاد در شورای سالمندان استان در رشت افزود: در سال ۹۷، ۱۰۹مورد فوت سالمندان در استان را داشتیم که این تعداد در سال ۹۸ به ۱۵۳ مورد رسید.

وی تصریح کرد: میانگین کشوری تعداد فوت شدگان نیز در سال ۹۸ در قشر سالمند پنج درصد نسبت به میانگین کشوری رشد داشته اما در گیلان این میزان ۱۱ درصد بوده که این آمار کمی نگران کننده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: ممکن است بخشی از این افزایش مرتبط با بیماری کرونا و آنفولانزا باشد.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد از جمعیت تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان را سالمندان (بالای ۶۰ سال) تشکیل می دهند.

نحوی‌نژاد اظهار داشت: ۷۴۰ هزار نفر از افراد دز سنین سالمندی در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی و هفت هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به برخی اقدامات حمایتی از سالمندان، تأکید کرد: در جریان شیوع کرونا برای هر سالمند ۵۳۰ هزار تومان به مراکز واریز کردیم که در مجموع  ۴۸۰ میلیون تومان به مراکز پرداخت و حدود ۲۴۰ میلیون تومان پاداش برای کارکنان واریز کردیم.

نحوی‌نژاد با اشاره به ممنوعیت پذیرش افراد جدید در مراکز بهزیستی استان بدلیل شیوع کرونا از اول اسفند ماه گفت: فقط ۴۰ نفر با دستور مستقیم دادستان ها در مراکز بهزیستی پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مراکز آموزش توانبخشی بازگشایی و کلینیک های توانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرده اند؛ ضمن آنکه فعالیت‌های مددکاری سی بی آر نیز از سر گرفته شده است.

وی فقدان واحدهای قرنطینه استاندارد و واحدهای ایزوله استاندارد فاصله زمانی نسبتاً طولانی بین اخذ نمونه و ارائه پاسخ جهت تست کرونا، خسته شدن از رعایت پروتکل های بهداشتی و نیاز به تامین واکسن آنفولانزا را از چالش‌های مراکز اقامتی سالمندان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار