شهری که عنوان حرم سوم را یدک می‌کشد بدون شک شایسته بهترین‌ها است و اوضاعی که امروز در اطراف حرم همچون وجود دستفروش‌ها، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر شاهد هستیم به هیچ عنوان زیبنده نام شیراز و نام حرم سوم اهل بیت(ع) نبوده و نخواهد بود.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: دلم که می‌گیرد و بغض که راه گلویم را می فشارد، بی‌صبرانه به سویت گام برمی دارم.

مسائل و مشکلات زندگی شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده است که روزبعروز دلمان به وجودت بیشتر خوش می‌شود و خدا را به خاطر وجود مامن و پناهگاهی چون تو برای آرامش جسم، روح و قلبما‌ن بیشتر سپاس می‌گوییم.

یا سیدالسادات الاعاظم؛ امروز که روز بزرگداشت توست بیشتر از قبل دلم هوای حرمت را کرده است بلکه شاید بتوانم با حضور در کنار بارگاه مطهرت بار دل را تا حدی سبک کنم و اندکی از دل‌نگرانی‌های روزمره را پشت درهای ناامیدی جا بگذارم.

یاشاهچراغ(ع) امروز که دنیا در شرایط بحرانی فرو رفته است و ویروسی کوچک و نامرئی جهان را به گونه‌ای درنوردیده و همه چیز را تحت تاثیر خویش قرار داده و حتی منجر به تعطیلی حرم های مطهر امامان و امامزادگان بزرگوار شده است، بیش از هر زمان دیگری دلمان آرامش در کنار جوار و بارگاه شما را می‌طلبد.

دهه پرفروغ کرامت فرا رسید و ولادت‌های سراسر نور شما، خواهر و برادر بزرگوارتان بار دیگر بر سر ایران سایه مهر و محبت افکند، امید که در پناه شما، حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارتان امام رضا(ع) آینده خوبی برای دنیا، ایران، فارس و شیراز رقم بخورد.

شیراز زیبا به واسطه وجود سراسر نور حضرت احمدبن موسی(ع) در پی سفر رهبر معظم انقلاب به شیراز، لقب سومین حرم اهل بیت(ع)را به خود اختصاص داد و طبق فرمایشات معظم له بنا شد این برجستگی و محوریت در تبلیغات عمومی و رسانه‌ای همچنین هنگام تخصیص اعتبارات گوناگون، مورد توجه قرار گیرد تا دل‌های مشتاقان در داخل و خارج از کشور بیش از پیش متوجه قداست و اهمیت این بارگاه مهم شود.

پیرو این سخنان رهبر معظم انقلاب، شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ششم ذی‌القعده را روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) اعلام کرد.

گنبد نیلوفری حضرت شاهچراغ(ع) که به سبک بسیار زیبایی کاشی‌کاری شده و نه تنها نزد شیرازی‌ها بلکه ایرانی‌ها دارای شکوه و قداست خاصی است همواره به عنوان یک هدف مهم جهت زیارت گردشگران در حوزه مذهبی مطرح شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.

طی سال‌های اخیر طرح توسعه حرم اجرا شد تا کمی شاهد بهبود اوضاع حرم و اطراف آن باشیم اما به نظر می‌رسد محیط اطراف حرم مطهر هنوز هم آن گونه که هنوز شایسته شهر شیراز نیست.

شهری که عنوان حرم سوم را یدک می‌کشد بدون شک شایسته بهترین‌ها است و اوضاعی که امروز در اطراف حرم همچون وجود دستفروش‌ها، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر شاهد هستیم به هیچ عنوان زیبنده نام شیراز و نام حرم سوم اهل بیت(ع) نبوده و نخواهد بود.

حال این سوال مطرح است که مسؤولان مربوط چه اقداماتی را در این راستا انجام داده‌اند تا پس از گذشت حدود ۱۲ سال از این نامگذاری، شاهد مواردی باشیم که نشان دهد اینجا سومین حرم اهل بیت(ع)است؟!

آیا اختصاص چند بنر یا تابلو در سطح شهر به این موضوع کفایت می‌کند؟

آیا المان‌ها و نمادهای شهری در مسیر درستی برای این موضوع برنامه‌ریزی شده‌اند؟

آیا اقدامات خاصی جهت حضور گردشگران مذهبی به فارس و شیراز با محوریت شناساندن جلوه فرهنگی و مذهبی این شخصیت بزرگ صورت گرفته است؟!

و صدها سوال دیگری که ذهن را به خود مشغول می کند و شیراز را لایق بهترین‌ها می داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار