معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در این راستا ما در همسایگی خودمان هرمزگان را داریم که ما هم به تبع آن دچار چالش هایی شدیم، افزود: موارد شیوع بالایی در لارستان داریم که در یک یا دو مورد گزارش قبلی بنده عنوان کردم، همینطور که استحضار دارید ما تقریبا ۷۰ درصد جمعیتی که در هرمزگان هستند لارستانی هستند و آنجا سرمایه گذاری کرده اند.
کد خبر: ۸۶۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 28 June 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: وحید یگانه در نشست شورای اداری لارستان با اشاره به اینکه همه جهان و کشور ما را درگیر کرده است، اظهار داشت: شهرستان های متفاوتی درکشور داریم که در وضعیت قرمز به سر می برند.

وی با بیان اینکه در این راستا ما در همسایگی خودمان هرمزگان را داریم که ما هم به تبع آن دچار چالش هایی شدیم، افزود: موارد شیوع بالایی در لارستان داریم که در یک یا دو مورد گزارش قبلی بنده عنوان کردم، همینطور که استحضار دارید ما تقریبا ۷۰ درصد جمعیتی که در هرمزگان هستند لارستانی هستند و آنجا سرمایه گذاری کرده اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اذعان به اینکه بابت شرایط وضعیت قرمز هرمزگان، همشهریان به شهرستان ما برمی گردند، تصریح کرد: به همین دلیل موارد مثبت و ابتلای شیوع کرونا افزایش پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات محدودکننده ای را در لارستان انجام دادیم و من فکر میکنم این محدودیت هایی که تاالان به وجود اورده ایم باعث شده که اقتصاد خانواده ها و منطقه را به هم بریزد، خاطر نشان کرد: بیشتر باید در اموزش به مردم و رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی و فواصل اجتماعی تاکید کنیم.

وی با درخواست از فعالان فضای مجازی برای فعالیت و تبلغ به مدت ۲ هفته بر روی رعایت مسائل بهداشتی، یادآور شد: این اقدام بهتر از آن است که ما محدودیت ها را برگردانیم.

یگانه با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در لارستان وجود دارد و این را تاکید میکنم و حتما روی این بحث مانور و اموزش داده شود، ادامه داد: خیلی از کارمندان اداراتمان متاسفانه مثبت شده اند و انتظار داریم از مسئولین شهرستان هر اداره ای که موارد مثبتی در اداره دارند خودشان مدیریت کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با درخواست مسئولان ادارات برای تهیه و توزیع اقلام محافظتی برای پرسنل و مجموعه تحت اختیارشان، گفت: اگر مدیر مسئول نتواند در قبال کارمندانش و ارباب رجوعش مدیریت کند، به جامعه در ارتباطات با جامعه فضای بیرون و موارد آلوده ما شیوع پیدا خواهد کرد.

این کارشناس بهداشتی با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک درکل شهرستان، ادارات و همه ارباب رجوعی که به ادارات میروند می بایست اجباری شود، عنوان کرد: این مهم اگر نهادینه شود، در لارستان پیامد های خوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تعداد نمونه گیری هایی که تاکنون در لارستان انجام شده ۶ هزار و ۴۸۷ مورد بوده است، افزود: این تعداد نمونه گیری هایی که انجام دادیم از فسا و جهرم بالاتر بوده است.

یگانه با بیان اینکه تعداد موارد فوتی در ابتدا فقط ۴ نفر بود اما متأسفانه مرگ بیماران کرونایی طی روزهای اخیر به ۱۴ نفر رسید، بیان کرد: از این تعداد ۱۱ فوت شده ایرانی و ۳ مورد غیر ایرانی هستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان تعداد بهبود یافتگان را ۸۶۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سنی فوت شدگان ۶۵ سال بوده که دومورد پایین تر داشتیم که یک مورد ۵۲ ساله آقا و یک مورد ۲۹ ساله خانم بوده است.

وی با تقدیر از نهادها مسئولان ارگان های مختلف، اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص منطقه می بایست همه مسئولین پای کار بیایند و حداقل در مجموعه اداری و مدیریتی خودشان نکات محافظتی را رعایت کنند.

 

برچسب ها: کرونا ، لارستان ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار