وضع در شیراز به حدی رسیده که بسیاری از مردم حتی از شروع این دهه پربرکت خبردار نشده‌اند و برنامه خاصی در سطح شهر شیراز اطلاع‌رسانی نشده تا شاهد کم‌کاری دستگاه‌های متولی فرهنگی باشیم.
کد خبر: ۸۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 27 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:بدون شک حضور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و امامزادگان جلیل‌القدری نظیر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) منبع خیر و برکت ولی نعمتان ایران اسلامی هستند.

درسال 87 با حضور رهبری معظم انقلاب در شیراز، این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نام گرفت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حضرت شاهچراغ(ع) در عرصه‌هایی نظیر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی روز‌به‌روز به جایگاه واقعی شیراز نزدیک شویم٬ اما متاسفانه اکنون باگذشت حدود 12 سال از حضور پربرکت امام خامنه‌ای در شیراز، تغییرات حداقلی برای رسیدن به جایگاه واقعی سومین حرم اهل بیت(ع) صورت نگرفته و برعکس شاهد بروز نمادهای گوناگون و مراسم‌هایی غربی و غرب‌زده در شیراز هستیم.

۱۰ روز ابتدایی ماه ذی‌العقده را که با تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر آغاز، ششم آن با بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) ادامه و پایان‌بخش آن تولد حضرت امام رضا(ع) است را دهه کرامت نامیده‌اند تا بتوان از این فرصت بزرگ جنبه‌های مختلف زندگی این بزرگواران را به مردم نشان داد.

از کلان‌شهر مقدس شیراز به عنوان شهر سومین حرم اهل بیت(ع) انتظار برگزاری باشکوه دهه کرامت همراه با برنامه‌ریزی مدون و هدفمند بیش از نقاط دیگر کشور اسلامی‌مان می‌رود، اما متاسفانه سال به سال می‌گوییم دریغ از پارسال!

وضع در شیراز به حدی رسیده که بسیاری از مردم حتی از شروع این دهه پربرکت خبردار نشده‌اند و برنامه خاصی در سطح شهر شیراز اطلاع‌رسانی نشده تا شاهد کم‌کاری دستگاه‌های متولی فرهنگی باشیم.
از متولیان بزرگداشت دهه کرامت انتظار می‌ر‌فت که نمود بهتر و پررنگ‌تری در سطح شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) داشته و به دلایل بیماری کرونا حداقل در فضای مجازی شاهد تبلیغات، برنامه‌ها و مسابقاتی ویژه این دهه باشیم و از این دهه معنوی نهایت استفاده را برای آشنایی و مانوس شدن بیش از پیش مردم با امین ولایت داشته باشند.

برای آگاهی از دغدغه دهه کرامت در شیراز، اگر سری به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بزنید، تنها به یک پیام از مدیرکل برای تبریک این دهه بسنده کرده‌اند و هیچ خبری از برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این دهه نیست.

وضع در سامانه شهرداری شیراز نامساعدتر است و کوچک‌ترین مطلبی درمورد دهه بزرگ کرامت در آن وجود ندارد، حتی یک پیام تبریک!

قابل ذکر است که با نصب چند عدد بنر در سطح شهر و یک برنامه یک ساعته در روز ششم ذی‌القعده را نمی‌توان بزرگداشتی درخور برای دهه کرامت آن هم در سومین حرم اهل‌بیت(ع) دانست که نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از فرصت‌های این دهه در جنبه‌های تبلیغی و تشویقی باشد.

هرچند که در سال‌های گذشته نیز درهمین برنامه یک ساعته بسیاری از مسؤولین، حداقل زحمت حضور در آن را نیز به خود نداده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار