نماینده مجلس یازدهم گفت: گرانی بازار اجاره مسکن در چند ماه اخیر موجب شده که خانوارهای متوسط برای تأمین مسکن به مناطق پایین تر شهرها نقل مکان کنند، از طرفی خانوارهای کم درآمد و ضعیف جامعه وضعیت بسیار بدتر و نگران کننده تری دارند، به طوری که آن ها توان مالی کافی برای تأمین مسکن در شهرها را ندارند و به اجبار به مناطق حومه ای و حاشیه شهرها کوچ می کنند.
کد خبر: ۸۶۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 27 June 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از وضعیت آشفته و نگران کننده بازار مسکن، گفت: متأسفانه قیمت مسکن روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله معیشت و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از معضلات اساسی بازار مسکن، موضوع وضعیت مسـتأجران است.

افزایش چشمگیر اجاره مسکن به صورت مستقیم زندگی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را تحت تأثیر قرار داده است

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن به صورت مستقیم زندگی اقشار کم درآمد و متوسط جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، در چند ماه اخیر قیمت ها در حوزه اجاره آنقدر بالا رفته که مردم برای تأمین مسکن استیجاری دچار مشکل شده اند.

کوچ مستأجران به حاشیه شهرها

وی گفت: گرانی بازار اجاره مسکن در چند ماه اخیر موجب شده که خانوارهای متوسط برای تأمین مسکن به مناطق پایین تر شهرها نقل مکان کنند، از طرفی خانوارهای کم درآمد و ضعیف جامعه وضعیت بسیار بدتر و نگران کننده تری دارند، به طوری که آن ها توان مالی کافی برای تأمین مسکن در شهرها را ندارند و به اجبار به مناطق حومه ای و حاشیه شهرها کوچ می کنند.

مجلس وضعیت فعلی بازار مسکن را تحمل نخواهد کرد

زارع ادامه داد: اخیرا در رسانه ها موضوعاتی مانند اجاره پشت بام ها مطرح شده است، موضوع اسف باری که نشان دهنده وضعیت آشفته بازار مسکن و عدم برنامه ریزی دولت برای تولید مسکن و ساماندهی این حوزه است، قطعا مجلس وضعیت فعلی بازار مسکن را تحمل نخواهد کرد، دولت باید یک بار برای همیشه نسخه واحدی را برای ساماندهی بازار مسکن طراحی کند تا در سال های آینده بازار بر روی یک ریل برنامه ریزی شده حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وضعیت کنونی بازار مسکن ماحصل خلاء نظارت، عدم تولید مناسب مسکن و فقدان سیاست های مالیاتی برای مقابله با سفته بازی است، از این رو دولت باید به این محورها و موضوعات توجه ویژه ای داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار