امام جمعه اقلید همچنین به وضعیت بازار ارز، دلار، طلا و خودرو اشاره و با بیان اینکه تهیه زندگی و امرار معاش برای مردم به‌ویژه طبقه ضعیف جامعه بسیار سخت و مشکل شده است، بر لزوم رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع و تعدیل قیمت‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 27 June 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه  این شهر به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مردم آزاده جهان همواره از ابرقدرت‌ها به‌ویژه آمریکای جنایتکار، صدمه دیده‌اند، اظهار داشت: این فرمایش امام (ره) واقعیت است چراکه هر جنایتی در پنج قاره جهان رخ داده است، آمریکا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن نقش داشته و دارد.

وی به برخی از جنایت‌های آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره اشاره و بیان کرد: آمریکا از شهریور سال 1320 تا 1357 و از 1357 تاکنون، بزرگ‌ترین حوادث غمبار را برای ملت ما به‌بار آورده است.
خطیب جمعه اقلید همچنین به نمونه‎هایی از ظلم و جنایت آمریکا علیه مردم بومی خود و سایر ملت‎های مظلوم سراسر جهان اشاره و از ادعای دفاع از حقوق بشر این جنایتکار بین‌المللی انتقاد کرد و گفت: همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند، منشأ هر ویرانی، جنگ و ترور آمریکا است.
امام جمعه در ادامه به ماجرای برجام اشاره و بیان کرد: بر اساس معاهده برجام، تحریم تسلیحاتی ایران از مهر ماه 1399 لغو شده و حضور ایران در بازار تجارت تسلیحات آزاد و مجاز می‌شود اما اتفاق برای آمریکا خوشایند نیست چراکه هدف آن‌ها این بود که با برجام ما را بایکوت جهانی و بین‌المللی کنند.
طالبی ادامه داد: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپاییان متعهد به اجرای این معاهده شدند اما با بازی‌هایی چون اینستکس و... به دنبال صدمه زدن به ایران بودند که حاصل نشد و ‌اکنون نیز در پایان نشست برلین، با آمریکا همراهی کرده و خواستار همکاری بیشتر ایران بوده و بر تحریم تسلیحاتی ما اصرار کردند.
وی با بیان اینکه با رفع تحریم‌های تسلیحاتی، پایه سایر تحریم‌ها فرو می‌ریزد، تصریح کرد: دلیل همکاری اروپا و آژانس هسته‌ای با آمریکا در زمینه برجام این است که می‌خواهند آخرین تیر خلاص را بر پیکر بی‌جان این معاهده بزنند و دوباره بدقولی کنند.
امام جمعه اقلید یادآور شد: دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش با جمهوری اسلامی ایران تنها مربوط به دست‌یابی ما به سلاح هسته‌ای، فنی، علمی، موشک و پشرفتهای دیگر نیست بلکه با هویت انقلاب اسلامی ما مشکل دارند ازاین‌رو مسؤولان جمهوری اسلامی، به‌ویژه تیم دیپلماسی ما باید دقت کنند تحت تأثیر کرشمه‌های شیطانی اروپاییان قرار نگیرند.
خطیب جمعه اقلید با اشاره به رأی 358 نماینده کنگره به تحریم تسلیحاتی ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری‎خواهان و دمکرات‌های آمریکا دو روی یک سکه هستند و هردو ماهیت صهیونیستی داشته و دشمن انقلاب اسلامی ایران هستند.
طالبی سپس به وضعیت بازار و گرانی لوازم خانگی و وسائل نقلیه موردنیاز مردم اشاره و با بیان اینکه این گرانی‎ها کاملا مشهود است، خطاب به دولت، مجلس و قوه قضاییه گفت: آیا در چنین شرایطی، باید دست روی دست گذاشت و تماشاچی بود؟
وی همچنین به وضعیت بازار ارز، دلار، طلا و خودرو اشاره و با بیان اینکه تهیه زندگی و امرار معاش برای مردم به‌ویژه طبقه ضعیف جامعه بسیار سخت و مشکل شده است، بر لزوم رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع و تعدیل قیمت‌ها تأکید کرد.
امام جمعه اقلید به مسئله قاچاق کالا، مواد مخدر، اعتیاد، همچنین بدحجابی و زیرسئوال بردن ارزش‌ها اشاره کرد و گفت: زحمات صورت‌گرفته در مقابله با این ناهنجاری‌ها را نادیده نمی‌گیریم اما انتظار می‌رود اولیای امر، این مسائل را ساده نگیرند و مقابل این بلایا اقدام کنند.
طالبی با تأکید بر لزوم تلاش مضاعف مردم و مسؤولان در مقابله با این مسائل، بیان کرد: بسیاری از جدایی‌ها و بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها در جامعه، ناشی از اعتیاد و بیکاری و نبود شغل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار