رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آمار بی سابقه بیشترین فوتی کرونا در فارس در روز گذشته اشاره کرد و هشدار داد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کروناویروس در استان، تعداد فوتی‌های مبتلایان رو به افزایش است.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 24 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهرزاد لطفی با اعلام درخواست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استاندار فارس برای بازگشت محدودیت‌ها در موج دوم بحران کرونا در استان، گفت: با عزم جدی و همگانی باید با تغییر رویکرد در ارایه خدمات به مردم گام برداریم؛ به ویژه در آموزش و پرورش نیز خدمات از شکل حضوری به صورت مجازی تغییر یابد.

او پیش بینی افزایش تخت و اختصاص مراکز درمانی ویژه خدمت رسانی به مبتلایان را اولویت مهم مجموعه سلامت در شرایط کنونی خواند و یادآور شد: با تلاش شبانه روزی مسوولان دانشگاه در راستای خدمت رسانی به مراجعان، کادر بهداشت و درمان درگیر کرونا به صورت فعال در حال خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک هستند.

لطفی با تاکید بر اینکه پایش صحیح و مستمر در موفقیت و تصمیم گیری‌های مهم مجموعه سلامت بسیار موثر است، عنوان کرد: ۹۰ درصد مرگ و میر‌ها در گروه بیماران پُرخطر است که باید با افزایش اطلاع رسانی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه‌ای تلاش شود.

او افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و گروه‌های پُرخطر در استان، تامین اقلام حفاظت فردی در بحران کرونا در زمان دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه گروه‌های پُرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و ضرورت توجه عمومی نسبت به مخاطرات حضور در اجتماعات و مکان‌های عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس خطرناک را یادآور شد.

رییس دانشگاه ضمن اعلام انجام دو هزار و ۱۸ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، نسبت به افزایش درصد تست مثبت به کل تست‌ها ابراز نگرانی کرد.

او همچنین به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

شاهرخ قیصری دبیر شورای عالی دندانپزشکی و رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۳۰ واحد دندانپزشکی در مراکز بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه در سطح استان وجود دارد، گفت: تلاش بر آن است که در بحران کرونا، این مراکز خدمات دندانپزشکی را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، به مردم ارایه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار