کد خبر: ۸۶۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 24 June 2020

راه اندازی مرکزمجازی ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری

تابناک/ مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: از فردا (پنجم تیر ماه) سامانه «مرکز مجازی و آغاز ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی» کانون پرورش فکری به صورت آزمایشی آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار ضیایی صبح چهارشنبه در نشست مجازی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری از راه‌اندازی سامانه مرکز مجازی و آغاز ثبت‌نام فعالیت‌های تابستانی این مجموعه از پنجم تیرماه خبر داد و اظهار کرد: علاقه مندان برای حضور در این کلاس‌ها تا ۱۵ تیر ماه فرصت دارند.

وی با بیان اینکه فراگیری بیماری کرونا در کشور فرصتی برای بازنگری در شیوه‌های خدمات‌رسانی به مخاطبان را فراهم کرد، افزود: ایجاد تغییرات اساسی در ساختارهای کانون پرورش فکری، زمینه‌های لازم برای ارائه هم‌زمان خدمات فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی را فراهم کرده است.

ضیایی گفت: در همین راستا سامانه مرکز مجازی کانون برای دسترسی آسان خانواده‌های ایرانی و تمامی فارسی‌زبانان دنیا از ۵ تیر به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود و آغاز فعالیت رسمی این سامانه شهریورماه امسال است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تابستانی این سامانه شامل انواع دوره‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مهارت‌های زندگی است که در سه سطح دوره‌های بدون محدودیت زمانی، کارگاه‌های زنده مجازی انجمن‌های تخصصی و دوره‌های مهارت‌آموزی مراکز استانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۵ تیر با مراجعه به نشانی kpf.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

ضیایی با اشاره به اینکه متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن مطالعه، هشت فعالیت کتاب محور رایگان نیز دریافت می‌کنند، افزود: معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن (قصه‌گویی) از جمله این فعالیت‌ها است.

وی افزود: با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی‌کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه به اهمیت همدلی در گذر از موانع و ایجاد تحولات سازنده اشاره کرد و گفت: سنجش تهدیدات و فرصت‌ها، مدیریت جهادی و به‌روزرسانی آگاهی‌ها لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار