نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: اما متاسفانه دولت به جای اینکه به بازار کشورهای همسایه توجه جدی داشته باشد آنها را رها کرد و نگاه خود را به آمریکا و غرب معطوف کرد و همچنین همه فکر و ذکر خود را روی برجام گذاشت که آبی هم از این برجام برای ما گرم نشد.
کد خبر: ۸۶۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 24 June 2020

تابناک فارس به نقل خانه ملت:علیرضا پاک فطرت به عدم توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه و تبعات منفی آن در اقتصادمان اشاره کرد و گفت: جمعیت موجود در کشورهای همسایه بیش از 500 میلیون نفر هستند که بسیاری از آنها نیز مسلمان بودند و به سهولت می‌شد با آنها روابط تجاری خود را گسترش دهیم تا بسیاری از مشکلات فعلی اقتصادمان را از این طریق حل می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: اما متاسفانه دولت به جای اینکه به بازار کشورهای همسایه توجه جدی داشته باشد آنها را رها کرد و نگاه خود را به آمریکا و غرب معطوف کرد و همچنین همه فکر و ذکر خود را روی برجام گذاشت که آبی هم از این برجام برای ما گرم نشد.

نماینده مردم شیراز به عدم توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره و اظهار کرد: اگر با کشورهای همسایه حتی مبلادلات کالا به کالا انجام می‌دادیم شرایط اقتصادی ما بهتر از این بود چون ما یک کشور بسیار متنوع، پهناور و توانمدی هستیم که می‌توانیم تمام اقلام غذایی، کشاورزی و دارویی این کشورها را تامین کنیم تا از این طریق منافع اقتصادی خود را کسب می کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در ادامه افزود: معتقدم اگر یک کشور 80 میلیونی بخواهد با 500 میلیون جمعیت منطقه تبادل تجاری داشته باشد دیگر مشکل اقتصادی ندارد، اما دولت توجهی به این مسئله نکرد و امیدوار هستیم که دولت در این مدت باقی مانده توجه خود را به پتانسیل‌های موجود در کشورهای همسایه بیشتر کند تا اقتصاد ما نیز پویاتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار