دکتر احمد عبدالهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا دراین شهرستان هشدار داد و بیان داشت : بیشترین علت افزایشِ نگران کننده مبتلایان به کرونا در این روزها، برگزاری مراسم جشن های عروسی و مجالس ترحیم و کمرنگ شدن رعایت اصول پیشگیرانه توسط مردم و برخی از اصناف است.
کد خبر: ۸۶۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 24 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر احمد عبدالهی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا دراین شهرستان هشدار داد و بیان داشت : بیشترین علت افزایشِ نگران کننده مبتلایان به کرونا در این روزها، برگزاری مراسم جشن های عروسی و مجالس ترحیم و کمرنگ شدن رعایت اصول پیشگیرانه توسط مردم و برخی از اصناف است.

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان واقعا خسته شده و تعدادی از پزشکان و پرستاران بیمارستان و شهر به این بیماری مبتلا شده اند افزود: نگرانِ روزهای آینده هستیم و مجبوریم برخی از خدمات بیمارستان را تعلیق کنیم که به نفع مردم نیست.

عبدالهی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی اضافه کرد: مردم باید این بیماری را جدی بگیرند و با شرکت نکردن در دورهمی ها و تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی به کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه آمار ابتلای روزانه به کرونا در گراش بسیار زیاد است اضافه کرد: تعداد بستری ها و بیماران بدحال در شهرستان رو به افزایش است .

وی راه برون رفت از این بحران را همکاری مردم در برگزار نکردن مراسم ، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت توصیه های علوم پزشکی دانست.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد که تا یک ماه گذشته آمار دو رقمی تعداد مبتلایان به کرونا را داشت اکنون از وضعیت زرد خارج شده و با آمار سه رقمی مبتلایان در وضعیت قرمز قرار گرفته و شمار مبتلایان به کرونا در آن بیش از ۵۰۰ درصد افزایش داشت است.

از دیروز تا امروز ۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به ۲۰۹ هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱ نفر از بیماران کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار